Revista germană auto motor und sport informează că Audi renunță la parteneriatul de imagine cu clubul de fotbal Real Madrid și că noul sponsor ar putea fi BMW.
Este recunoscută rivalitatea dintre mărcile premium germane Audi, BMW și Mercedes. Și această rivalitate este pe toate planurile inclusiv în ceea ce privește sponsorizările în sport.
Începând din 2003, Audi a avut un parteneriat cu clubul de fotbal Real Madrid, furnizând mașini fotbaliștilor de la campioana Spaniei și multiplă câștigătoare a Ligii campionilor. Însă contractul încheiat în 2003 expiră la finalul lunii iunie și Audi nu mai dorește să îl reînnoiască. Acest lucru a fost confirmat deja de reprezentanții mărcii revistei auto motor und sport. Aceștia au declarat că Audi se confruntă cu un “proces de transformare incredibil”.
Ca și alți producători, Audi este nevoită să investească miliarde de euro în mobilitatea electrică și în dezvoltarea de software. Parteneriatul cu Real Madrid este destul de scump și noii șefi pun la îndoială sponsorizările actuale din sport.
Se pare că Audi a încercat să negocieze un nou contract cu Real Madrid dar cele două părți nu s-au pus de acord privind termenii financiari. Astfel, Audi a decis să se retragă nu înainte însă de a mulțumi clublului Real Madrid pentru cooperarea îndelungată și de succes, incluzând numeroasele titluri în campionatul spaniol și în UEFA Champions League.
Audi nu se retrage de tot din sponsorizarea în fotbal deoarece firma din Ingolstadt are un acord similar cu bayern Munchen valabil până în 2029. Și care de asemenea este destul de scump.
Puțini știu că și BMW și-a dorit un parteneriat cu Bayern Munchen și că bavarezii s-au luptat pentru această sponsorizare ceea ce a condus în final la un preț mai mare plătit de Audi. Acum, se pare că din nou, în ceea ce privește pe Real Madrid, bavarezii au intrat pe fir, oferind mai mult, ceea ce i-a făcut pe cei de la Audi să nu accepte noua propunere financiară a celor de la Real Madrid. Însă BMW nu a comunicat deocamdată nimic oficial.
Cert este un lucru. În cel mai complicat și scump proces de transformare al industriei auto, producătorii auto, chiar și cei premium, își drămuiesc mai atent resursele. Investițiile în sport nu mai sunt cponsiderate prioritare. BMW a profitat și vrea să intre pe fir. Astfel, dacă bavarezii vor reuși, vom avea o confruntare Audi-BMW și pe terenul de fotbal: Bayen Munchen vs Real Madrid.