Home Modele noi Volkswagen ID. Aero, conceptul primului sedan electric VW

Volkswagen ID. Aero, conceptul primului sedan electric VW

de Dan Damian
Volkswagen ID. AERO

Volkswagen a prezentat oficial conceptul primului sedan electric al mărcii. Volkswagen ID. Aero va debuta în Europa anul viitor.

După seria de hatch-uri (ID.3), SUV-uri (ID.4 și ID.5) și MPV-ul ID. Buzz, Volkswagen se pregătește și pentru clasele mai mari, cu prima berlină strict electrică. Conceptul acesteia se numește Volkswagen ID. Aero, dar acesta nu va fi și numele versiunii de serie. Logic ar fi să se numească ID.6, dar acest nume este deja atribuit SUV-ului VW prezent doar pe piața din China.

Volkswagen ID. AERO

Volkswagen ID. Aero urmează linia estetică a familiei ID., cu parte frontală rotunjită și motivul fagurelui, atât la nivelul farurilor (IQ. Light Matrix), cât și la nivelul grilei decorative inferioare. Farurile sunt unite printr-o linie de LED-uri, iar sigla VW este luminată. Profilul acestui concept, cu plafonul plonjat și linia înaltă a geamurilor laterale subliniază aerodinamică sa foarte bună: coeficient de 0,23. Tot pe laterale vede și noile jante de 22 inchi, cu design-ul asemănător palelor unei turbine, dar și mânerele portierelor, care sunt, de fapt, suprafețe cu touch. Spatele mizează pe efectul vizual dat de stopurile cu structură internă tip fagure, unite între ele cu a linie aproape la fel de groasă.

Volkswagen nu a publicat nici o poză de interior, unde ne așteptăm la o altă structură a planșei de bord față de ceea ce știm de la modelele ID. de până acum, pentru că vorbim despre un model de clasă medie, cu lungimea de aproape 5 metri și ampatament în jurul a trei metri. Cumva, Volkswagen ID. Aero oferă spațiul interior al unui VW Phaeton, fostul model din clasa de lux.

Volkswagen ID. AERO

ID. Aero rulează tot pe platforma MEB, fapt care demonstrează polivalența acestei platforme utilizată până acum doar pe modele de clasă compactă. Conceptul este echipat cu bateria de 77 kWh pe care o întâlnim și pe ID.4 și ID.5, dar aerodinamică superioară ar trebui să-i ofere sedanului autonomie de circa 620 km. Oricum, Volkswagen ID. Aero va fi disponibil cu mai multe versiuni de baterii (poate chiar cea de 58 kWh) și va avea, în funcție de motorizare, tracțiune spate sau integrală.

Conceptul prezentat astăzi este unul apropiat de modelul de serie care va fi produs, în două versiuni, la două uzine din China, începând cu anul viitor. ID. Aero va fi însă un model global, astfel că producția sa va debuta tot anul viitor la uzina VW din Emden, Germania, mașina urmând să fie disponibilă atât în Europa, cât și în Statele Unite.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.