Home Știri Jaguar Land Rover începe testele cu un Defender alimentat cu hidrogen

Jaguar Land Rover începe testele cu un Defender alimentat cu hidrogen

de Dan Damian
Jaguar Land Rover Hydrogen

Jaguar Land Rover anunță debutul testelor cu modele fuel cell alimentate cu hidrogen. Primul pe listă: Land Rover Defender.

Deja testată cu (foarte puține) modele de serie, alimentarea cu hidrogen începe să cunoască o nouă ofensivă. Deocamdată tactică, cu programe precaut desfășurate, în condițiile în care infrastructura de distribuție a hidrogenului este extrem de limitată. Acum, Jaguar Land Rover anunță că va începe un program de teste cu tehnologia FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle). Este un prim pas prin care grupul britanic încearcă să vadă în ce măsură această tehnologie i-ar ajuta să-și atingă obiectivul de a devenit complet nepoluant la nivelul automobilelor până în 2036 și neutru din punct de vedere al producției și distribuției până în 2039, conform planului Reimagine anunțat în luna mai a acestui an.

Avantajele modelelor alimentate cu hidrogen sunt legate exact de neajunsurile modelelor electrice alimentate de baterii. Practic, un model FCEV utilizează hidrogenul stocat sub presiune în rezervoare pentru a produce electricitate on-board, electricitate care alimentează un motor electric. Singura emisie a unui astfel de model este apa. Teoretic, sună excelent: autonomia este asemănătoare unui model cu propulsie convențională și timpul de alimentare a rezervoarelor de hidrogen este de câteva minute. În plus, eficiența sistemului este influențată minim de temperaturile prea ridicate sau prea joase. Practic însă, hidrogenul trebuie produs în unități dedicate, trebuie stocat sub presiune în rezervoare speciale și trebuie distribuit în puncte cu tehnologie special dedicată acestui proces.

Totuși, din ce în ce mai mulți producători testează această tehnologie. Astăzi, Jaguar Land Rover se alătură acestui curent și spune că a dezvoltat deja un prototip echipat cu sistem de alimentare cu hidrogen pe baza modelului Defender. Fără a da detalii tehnice despre acest model, Jaguar Land Rover ne spune că testele cu acest model vor începe chiar în acest an, în UK. Britanicii vor să testeze viabilitatea unui astfel de model, consumul său de combustibil (hidrogenul, în acest caz), dar și capacitățile off-road ale unui Defender cu acest gen de motorizare. Proiectul se numește Zeus și îi are ca parteneri pe cei de la Delta Motorsport, AVL, Marelli Automotive Systems și UK Battery Industrialisation Centre (UKBIC).

Predicțiile International Energy Agency (IEA) spun că, până în 2030 vânzările de automobile electrice alimentate cu hidrogen ar putea ajunge la 10 milioane de unități, în condițiile în care infrastructura ar urmă să ofere 10.000 de stații de alimentare cu hidrogen la nivel mondial.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?