Modele noi Știri

Jeep Grand Wagoneer Concept: un nume legendar revine ca model de top al gamei Jeep

Jeep Grand Wagoneer Concept
Jeep Grand Wagoneer Concept

Jeep Grand Wagoneer Concept, prezentat la Detroit, readuce în prim plan un nume de legendă al mărcii și se poziționează direct în vârful gamei Jeep.

De mai mulți ani există zvonuri conform cărora jeep vrea un model de lux în gama sa, cel mai mare ca dimensiuni și poziționat peste Grand Cherokee. Iată-l: Jeep Grand Wagoneer Concept arată exact acest model. La propriu, pentru că acest concept prezentat de americani arată chiar ca unul de serie, fără nici un detaliu extravagant, în stilul conceptelor obișnuite.

Jeep Grand Wagoneer Concept

Jeep Grand Wagoneer Concept preia numele, dar și idea de design (bineînțeles, interpretată în stil modern) a unui model care a marcat mai multe premiere pentru Jeep, în anii ’60. Jeep Wagoneer a debutat în 1962 și a impresionat prin designul atipic: arată mai degrabă ca un break pe steroizi, decât ca un SUV. Și totuși era un model de lux, lansat cu 7 ani înainte ca Land Rover să vină cu modelul Range Rover, care, să ne amintim, la prima generație nu prea avea nimic în comun cu luxul.

Pe de altă parte, Jeep Wagoneer venea cu suspensie independentă, ceva cu totul nou pentru un off-roader, dar a fost și primul automobil 4×4 cuplat la o cutie de viteze automată (3 trepte), fiind cosiderat, mai mult peste Ocean, un fel de precursor al SUV-urilor moderne. Producția lui Wagoneer, devenit între timp Grand Wagoneer, s-a încheiat în 1991, locul acestuia fiind preluat de Grand Cherokee.

Anul viitor vom avea însă inversarea locurilor. Jeep Grand Wagoneer Concept arată modelul care va fi în topul gamei Jeep, peste Grand Cherokee, concurent al unor uriași europeni ca BMW X7 și Mercedes GLS. Este adevărat, la acest moment nu se știe dacă va veni și în Europa.

Jeep Grand Wagoneer Concept

Farurile înguste, cu tehnologie LED, fac corp comun cu grila compusă din 7 elemente tipice grilei tradiționale Jeep, doar că în acest caz este mult mai îngustă. Spatele este tăiat drept, cu stopuri mici în comparație cu masivitatea mașinii, ale căror linie de LED-uri merge până aproape de centrul hayonului. Încadrarea lunetei, dar și a geamurilor laterale într-o ramă solidă, vizibilă, aduce aminte de modelul inițial. Americanii au. o adevărată obsesie pentru jantele mari, așa cu Jeep Grand Wagoneer rulează pe unele de 24 inch.

Jeep Grand Wagoneer Concept

Interiorul se vrea unul absolut de lux și pentru asta americanii au mizat în principal pe efectul vizual al tehnologiei. Tabloul de bord este format dintr-un display de 12,3 inch, pe consola centrală observăm un display de 12,1 inch și sub el unul de 10,25 inch, responsabil pentru reglarea scaunelor și a climatizării cu 4 zone. În dreptul pasagerului din față există un alt display, cu diagonala de 10,25 inch, responsabil pentru activitățile multimedia ale acestuia. Așadar patru display-uri touchscreen pentru locurile din față.

Pleiada de touchscren-uri nu se termină aici. Pe consola centrală din spate există un alt display, de 10,1 inch și fiecare pasager de pe rândul doi de scaune are propriul touchscreen de 10,1 inch integrat în spătarul scaunelor din față. Responsabil pentru entertainment este sistemul Uconnect 5, de 5 ori mai rapid decât varianta anterioară a acestuia.

Jeep Grand Wagoneer Concept arată ceea ce va avea și modelul de serie: un al treilea rând de scaune, cu spațiu destul de mare, spune constructorul american. Și mai are ceva, în premieră mondială pentru un automobil: un sistem audio creat special de McIntosh (brand american) cu 23 de difizoare și amplificator cu 24 de canale.

Jeep Grand Wagoneer Concept

Jeep nu a dat foarte multe detalii despre motorizările lui Jeep Grand Wagoneer Concept, dar ne spune că va fi electrificat, așa că ne putem gândi la sistemul hibrid plug-in prezentat recent pe modelul Wrangler 4xe. Putem chiar presupune că sub capotă vor fi motorizările lui Ram 1500, având în vedere că Jeep Grand Wagoneer ca împărți cu acesta platforma tehnică (cu diferența că Wagoneer are punte spate independentă). Adică un V6 de 3,6 litri și V8-ul Hemi de 5,7 litri, probabil și dieselul V6 de 3 litri.

Jeep a anunțat că producția modelelor de serie Jeep Wagoneer și Grand Wagoneer va debuta anul viitor la uzina din Warren, Michigan, aproape de centrul orașului Detroit.