Lamborghini a prezentat două modele unicat – Lamborghini Autentica și Invencible – care marchează finalul erei motoarelor V12 aspirate.
Lamborghini are o istorie uriașă legată de motoarele V12 cu aspirație naturală, forțate acum să se retragă din scenă în fața presiunii de a reduce emisiile. Așa că singurul model actual Lamborghini cu motor V12, Aventador, a ieșit din producție. Dar, pe baza acestuia, constructorul italian a realizat două modele unicat, pentru a-și lua adio cu stil de la puternicele V12 aspirate. Cele două unicate, Lamborghini Autentica (roadster) și Lamborghini Invencible (coupe) sintetizează nu doar experiența motorizărilor, ci și cele mai fascinate modele/concepte din istoria recentă a mărcii.
Astfel, Autentica și Invencible, care prezintă o nouă parte frontală și faruri noi (comparativ cu Aventador) sunt inspirate de Sesto Elemento, Reventon și Veneno, cu linii specifice și finisări interioare asemenea. Priviți, de exemplu, stopurile, care au o cu totul altă structură, bazată pe forma hexagonului, motiv estetic specific Lamborghini în perioada modernă. De asemenea, Lamborghini Autentica (roadster) vine cu un alt design în jurul geamului care lasă la vedere sărbătoritul: motorul V12, iar Invencible (Coupe) se prezintă cu un eleron de mari dimensiuni. De altfel, cam asta sărbătoresc cele două modele: performanță pură, benzină arsă la 7.000 rpm și satisfacție pe circuit. Plus o istorie de zeci de ani în domeniul motoarelor V12 aspirate.
Interioarele sunt mult mai diferite decât v-ați aștepta. Doar tabloul de bord, digital, a fost păstrat de la Aventador. În rest, planșă de bord este diferită, mult mai simplă, cu doar câteva comenzi, fără display central și cu aeratoare hexagonale obținute la imprimantă 3D. Ideea este ca șoferul să fie concentrat doar pe condus, doar pe performanță, nu pe infotainment. Cele două modele diferă între ele la nivelul finisajelor.
Lamborghini Autentica și Invencible stau pe același șasiu din fibră de carbon ca și Aventador și sunt animate de marele V12 de 6,5 litri, plasat longitudinal în spate (LP – Longitudinale Posteriore). Aceasta este ultima astfel de configurație pe un model Lamborghini, spune constructorul italian. Propulsorul produce 780 CP și 720 Nm/6.750 rpm și este cuplat la cutia de viteze ISR, cu 7 trepte, care transmite puterea către ambele punți. Nu lipsește nici Lamborghini Dynamic Steering, sistemul de direcție integrală.
În câteva săptămâni vom vedea înlocuitorul lui Aventador, dar unul care marchează o nouă eră, cea a propulsiei hibride.