Noua generație Mercedes E-Class, nume de cod W214, va fi ultimul model Mercedes construit pe o platformă convențională. Acesta va fi oferit în continuare sub formă de limuzină, break și All Terrain.
Foto: Schulte design
Actuala generație Mercedes E-Class W213 datează din 2016 și a trecut printr-un facelift în 2020. Noua generație va apărea în toamna lui 2023 în versiune limuzină și break (nume de cod S214), versiunea All Terrain urmând să debuteze cteva luni mai târziu, până la finalul anului 2023.
Construit pe platforma MRA II de la noile C-Class și S-Class, care suportă și direcție integrală, noul Mercedes E-Class va avea un ampatament puțin mai lung, de circa 2,96 metri, ecartamente mai late și opțional suspensie pneumatică și direcție integrală.
Gama de motoare va fi mai redusă deoarece la fel ca și în cazul Clasei C, motoarele V8 nu vor mai fi oferite nici pe versiunile AMG. Vor fi disponibile doar motoare cu 4 și 6 cilindri diesel și benzină.
Motoarele cu 4 cilindri diesel OM654 și benzină M254 vor avea sistem mild hybrid pe 48V de generația a doua cu demarorul integrat între cutie și motor. Mootrul pe benzină va dezvolta până la 272 CP și 400 Nm iar cel diesel până la 265 CP și 550 Nm. Spre deosebire de C-Class vor exista și motoare cu 6 cilindri în linie de 3 litri. Dieselul OM 656 va dezvolta până la 330 CP iar benzina M256 poână la 435 CP, ambele de asemenea cu sistem mild hybrid pe 48V.
Un descendent direct pentru coupe și un cabriolet nu va mai exista deoarece Mercedes va înlocui coupe-urile și cabrioletele din Clasele C și E cu un singur model intermediar, care se va numi CLE. Coupe-ul va debuta primul urmat de cabriolet. Zvonurile vorbesc și de coupe cu patru uși care ar putea înlocui actuala generație CLS.
Interiorul va prelua același layout de la C-Class și S-Class cu ecran portret de 12,8 inchi pentru sistemul multimedia MBUX de ultimă generație.
Din primele fotografii realizate pe computer pe baza fotografiilor spion se observă că farurile au o formă diferită de cea de la S și C-Class tocmai pentru a diferenția modelele între ele. Farurile au două “pleoape” în partea inferioară și coboară înspre grila radiatorului. În schimb, în spate, stopurile subțiri sunt inspirate de la C și S-Class iar linia laterală este foarte similară celei de la S-Class. ca și la alte modele mercedes, evacuările late sunt doar de design.
Versiunea break va continua să aibă un hayon aproape vertical pentru a maximiza spațiul de încărcare care va fi în continuare cel mai generos din segment. Și versiunea break va primi propulsie PHEV.