Home ȘtiriIndustrie Manfred Weber, liderul partidului Popular European vrea să ridice interdicția de a vinde mașini cu motoare termice din 2035 în Europa

Manfred Weber, liderul partidului Popular European vrea să ridice interdicția de a vinde mașini cu motoare termice din 2035 în Europa

de Răzvan Măgureanu
Fit for 55

Manfred Weber, liderul partidului Popular European de centru-dreapta, care a obținut cele mai multe locuri în Parlamentul European în urma alegerilor europarlamentare din 9 iunie 2024, vrea să ridice interdicția de a vinde mașini cu motoare termice din 2035 în Europa.

Mașinile electrice erau pe val după bonusurile substanțiale oferite în multe state europene și după introducerea forțată a unor măsuri care culminau cu interzicerea vânzării în UE a mașinilor cu motor termic, hibride și PHEV de la 1 ianuarie 2035. conform planului Fit For 55.

Decizia era în primul rând una politică neavând nicio legătură cu realitatea din mai multe motive:
– rețeaua de stații de încărcare este încă departe de necesități
– mașinile electrice sunt în continuare foarte scumpe cu tot cu subvențiile acordate
– prețul curentului electric la stațiile de încărcare a crescut în mod speculativ, iar multe surse de unde se obține energia nu sunt sustenabile
– reciclarea bateriilor este încă o mare problemă

Se pare că schimbarea polului de putere în alegerile europarlamentare din 9 iunie va conduce la o revenire la zona normalității.

Manfred Weber, liderul partidului Popular European, care a obținut cele mai multe locuri în Parlamentul European după alegerile din 9 iunie 2024 a spus foarte clar: “Interzicerea mașinilor cu combustie a fost o greșeală în UE!”, referindu-se la măsura de a interzice comercializarea de mașini noi cu motoare termice în UE de la 1 ianuarie 2035.

Weber a declarat că interdicția a fost o greșeală și că grupul său va discuta despre anularea acesteia în zilele următoare. Având în vedere că partidul condus de Weber are majortitate în noul Parlament European, este foarte posibil ca ridicarea interdicției să treacă la vot.

Declarația lui Weber vine într-un moment delicat. Piața de mașini electrice este în scădere după tăierea subvențiilor, chinezii au invadat piața europeană cu mașini electrice mai ieftine și Comisia Europeană plănuiește să le introducă taxe prohibitive iar mulți producători își regândesc strategia electrică.

Grupul VW a anunțat că relochează 60 din cele 180 miliarde USD către dezvoltarea în continuare a motoarelor termice diesel și benzină, după ce vânzările familiei ID au scăzut și este o cerere foarte mare pentru noul Tiguan cu motoare convenționale.

Mercedes a anunțat că amână pentru 2030 în loc de 2025 planul de a vinde 50% din producție  mașini electrice și renunță la dezvoltarea noii platforme MB.EA Large din cauza vânzărilor slabe ale lui EQE și EQS.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.