Mazda6 continuă cu hotărâre ascensiunea pe „scara societății auto“, ascensiune începută de predecesorii săi.
Text: Alex Șincan. Foto: Radu Chindriș
Interior
Niciun fel de limitare de spațiu nu se face simțită la bordul acestei limuzine de clasă medie, cu toate că alura sa de coupé cu patru portiere sugerează o asemenea posibilitate. Înălțimea interioară se dovedește mai mult decât suficientă, iar lățimea este chiar generoasă. Planșa de bord se detașează de tipicul unui modern design high-tech, adesea preferat de mărcile japoneze, abordând în mod convingător tema neoclasic-luxoasă. Elementele de tehnologie modernă sunt foarte frumos integrate în peisaj.
Studiul ergonomic al postului de conducere impresionează plăcut. Cei care preferă o poziție la volan tipic sportivă, cu scaunul situat cât mai jos, vor fi satisfăcuți. Plajele de reglare, atât pentru scaun, cât și pentru volan, sunt generoase. Susținerea laterală oferită de spătar e bună.
Motorizare
Turbodieselul de 2,2 litri nu este o noutate absolută în oferta Mazda, însă perfecționările recente i-au adus un plus de eficiență. Adoptarea tehnologiei Skyactiv, a sistemelor i-Stop (sistarea funcționării motorului atunci când mașina este oprită) și i-Eloop (recuperarea energiei din timpul frânărilor cu ajutorul unui condensator) sunt numai trei exemple în acest sens, toate contribuind la excelentele cifre de consum specifice versiunilor turbodiesel Mazda6. Toate dieselurile sunt conforme Euro 6.
Pe de altă parte, Mazda6 este unul dintre acele automobile apreciate în mod special pentru dinamismul accentuat. Nici în cazul noii generații nu s-a deviat de la această linie. Propulsorul de 2,2 litri dispune de rezerve de putere mai presus de orice comentariu și de o caracteristică de cuplu viguroasă începând de la turații de ordinul a 1500 rpm. Funcționarea motorului este destul de silențioasă, la toate regimurile.
Ținută de drum
Potențialul remarcabil al motorului e bine pus în valoare de eșalonarea demultiplicării celor șase trepte pe care le oferă cutia de viteze automată. Să nu uităm, cu doar puțini ani în urmă, cutiile automate cu șase trepte (cele performante, în mod special) reprezentau strict apanajul mărcilor de prestigiu. Schimbarea manuală a treptelor este posibilă cu ajutorul unor padele aflate în vecinătatea coloanei de direcție.
Impresionantă este precizia și dozarea asistării în cazul direcției, ținând cont că avem de-a face cu un sistem servo electric. Conducătorul primește un feedback realist referitor la solicitarea mașinii în viraje, iar înscrierea pe traiectorie se face cu finețe ireproșabilă.
Comportamentul suspensiei e de natură să-i reducă la tăcere pe cei care susțin că mărcile germane oferă cea mai reușită îmbinare de fermitate și confort. Denivelările scurte și frecvente sunt foarte bine filtrate, funcționarea suspensiei este întotdeauna silențioasă, iar denivelările mai adânci nu determină reacții ample ale acesteia.
Prețuri
Nivelul prețurilor la care sunt propuse modelele Mazda6 nu „sare“ din specificul mărcilor „mainstream“ echivalente, deși automobilul oferit la banii respectivi va depăși așteptările celor mai mulți dintre potențialii clienți în materie de performanțe, comportament și stil. De exemplu, Mazda6 CD150 Challenge AT testat de noi este propus la prețul de bază de 22.411 euro, fără TVA. Echiparea sa de serie include jantele din aliaj ușor cu diametrul de 17 inchi, volan multifuncțional, tempomat, climatizare cu două zone, centrală de comandă HMI și touchscreen cu diagonala de 5,8 inchi. Ținând cont că avem de-a face cu un model cu caracter sportiv (la care cutia automată ar putea să nu fie prioritară pentru cei interesați), vom atrage atenția că versiunea dotată cu transmisie manuală a modelelor Mazda6 CD150 Challenge este cu 1613 euro mai ieftină!
Comentarii închise.