Home Teste Mercedes A45 AMG 4Matic. Test cu cel mai puternic A-Class

Mercedes A45 AMG 4Matic. Test cu cel mai puternic A-Class

de
blank

Mercedes A 45 AMG 4Matic – o etalare de forță și personalitate prea complexă pentru drumurile din România. Dar asta nu ne împiedică să admirăm această bijuterie tehnică… la lucru.

Mercedes A45 AMG

Nu avem autostrăzi sau circuite, dar avem o mare pasiune pentru automobile. Iar când tehnologia întâlnește performanța, atunci și planetele se aliniază în așa fel încât parcă nu mai vezi toate gropile din asfalt. Și asta pentru că, sub capota noului Mercedes A45 AMG, germanii au montat cel mai puternic motor supraalimentat, cu patru cilindri din lume. Noul propulsor AMG 2.0 Turbo are 360 CP și un cuplu maxim de 450 Nm, valori încă neatinse de niciun alt producător de serie. 181 CP/litru reprezintă, de asemenea, o valoare încă utopică pentru concurența sa. Cu acest pachet de mușchi, Mercedes A45 AMG este acum chiar mai performant decât multe modele supersport consacrate. Și asta pentru că la AMG niciun detaliu nu este lăsat la voia întâmplării.

Test: Mercedes CLA

Sistemul de evacuare are o secțiune generoasă pentru a permite eliminarea rapidă a gazelor de eșapament, însă nu oricum, ci printr-un sistem acustic controlat de clapete. Această teh­nologie preluată de la SLK 55 AMG rezolvă conflictul aparent al calității specifice rulării cu automobile Mercedes – dintre dinamica pe perioadele de sprint și confortul acustic la deplasările în regim de croazieră. Clapeta este permanent controlată de un sistem electronic, în funcție de cum e apăsată pedala de accelerație. Acest pachet de sunet – AMG Performance – este însă oferit opțional (500 de euro), iar rolul său e de a garanta un registru mai emoțional sunetului motorului când se accelerează, dar și pe parcursul schimbărilor de viteză. 

Dubla funcție de debreiere pe durata retrogradărilor și întreruperea aprinderii și injecției pe durata schimbării în sus a treptelor cu accelerația apăsată produc un sunet „de mașină de curse“,  sau cel puțin unul specific motoarelor cu mai mult de patru cilindri.

Test: Mercedes E250 CDI 4Matic

Un astfel de pachet de mușchi, atunci când este pus să producă aceste sunete, se cam încinge, motiv pentru care a fost echipat și cu un ingenios sistem de răcire, componentele fiind preluate de data aceasta de la SLS AMG. A fost montat un circuit suplimentar de joasă temperatură pentru răcirea intercoolerului motorului turbo cu patru cilindri, iar radiatorul cu secțiune mare montat în față este completat de un alt modul de răcire poziționat în interiorul pasajului roților.

Împreună cu intercoolerul, cu care e montat în serie, o pompă electrică de mare performanță asigură fluxul de apă necesar pentru radiatoarele din spatele prizelor de admisie frontale. Acest sistem generează o răcire ideală pentru aerul comprimat din intercooler, contribuind astfel direct la optimizarea performanțelor motorului.

Transmisia se realizează prin intermediul bine cunoscutei cutii AMG Speedshift cu șapte trepte și dublu ambreiaj, puterea fiind transmisă la sol prin intermediul sistemului de tracțiune integrală permanentă 4Matic. Transmisia este gestionată electronic prin modulele preluate de la SLS AMG, astfel încât cutia cu șapte trepte dispune de trei programe de lucru, funcție de dublă debreiere și program de start pentru o accelerație optimă. Avantajul direct al acestei transmisii AMG DCT este reprezentat de schimbările de viteză ultrarapide și liniare, aproape instantanee, fără întreruperea accelerației și cu un control extrem de fin din partea electronicii.

Motoarele cu șase cilindri în linie revin în gama Mercedes

Pinioanele ranforsate garantează un maxim de stabilitate la schimbarea treptelor, în timp ce inelele sincron cu manșoane de fibră de carbon îmbunătățesc fiabilitatea și optimizează răspunsul cutiei la schimbările manuale prin intermediul padelelor de la volan – modalitatea ideală pentru obținerea unor timpi ambițioși pe un tur de circuit, dacă ai unde!

Pentru că Mercedes A45 AMG, cu a sa tracțiune integrală permanentă 4Matic, te imploră parcă să-l calci în viraje. Supercarul de clasă compactă atinge 100 km/h în 4.6 secunde, viteza maximă fiind de la bun început limitată la 250 km/h. În avantajul acestui sistem, trebuie să remarcăm faptul că este cu 25% mai ușor decât ceea ce oferă concurența în acest moment, dar nu e cel mai rapid, controlul electronic încetinindu-i oarecum reacțiile. Oricum, reprizele sunt fulminante, tracțiunea fiind astfel setată încât puterea este mai întâi transmisă spre spate și doar când și cât e nevoie spre față.

Accelerația te împinge în scaun și singurul lucru pe care poți să-l faci este să te ții bine de volan, direcția servoasistată electric fiind extrem de fin setată pentru a răspunde cât mai exact oricărui input venit din partea șoferului… pardon, a pilotului. Și, chiar dacă nu ești prea sigur de ceea ce faci, frânele și sistemele de control dinamic te readuc aproape fără să simți pe drumul cel bun.

Mașina se lipește de drum chiar dacă acesta nu are cea mai lină suprafață, de asta fiind responsabile suspensiile destul de sofisticate.

Cel mai puternic Mercedes S-Class intră în producție

Mercedes A45 AMG beneficiază de o suspensie față cu trei brațe, de legături mai rigide la nivelul pivoților și al bieletelor de direcție și de bucșe din materiale kinetoabsorbante. Rezultatul este un comportament mult mai sigur și agil în viraje și un mult mai bun și mai rapid feedback pentru șofer. În concordanță, puntea spate multilink a lui A 45 AMG e complet nouă. Desigur, și aici elastocinematica a fost îmbunătățită, rezultatul fiind un mai bun control dinamic și o creștere semnificativă a stabilității pe durata accelerației, capitol unde un rol important îl au și barele antiruliu mai groase, dar și rata de amortizare.

Iar toate aceste senzații și calități tehnice sunt îmbrăcate într-un design distinct, musculos, cu elemente ce subliniază caracterul sportiv și au rolul direct de a crește apăsarea aerodinamică a mașinii pe sol. Ornamentul grilei „twin-blade“ vopsit gri mat, detaliile negre din jurul prizelor de aer, jantele spițate și logourile Turbo AMG nu mai permit nicio posibilitate de confuzie. Privit din spate, probabil, cei mai mulți dintre noi remarcă eleronul destul de generos și eșapamentul dublu cromat. În plus, numeroase posibilități de individualizare sunt posibile pentru un și mai mare plus de personalitate.

ams 10/2013

blankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Date tehnice

Articole similare

Comentarii închise.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?