Home ȘtiriProiecte secrete Mercedes G-Class baby vine în 2026 și va avea doar propulsie electrică

Mercedes G-Class baby vine în 2026 și va avea doar propulsie electrică

de Răzvan Măgureanu
Mercedes G-Class Baby

Mercedes a confirmat la Salonul Auto de la Munchen, din toamna anului 2023, prin vocea CEO-ului Ola Kallenius, că va lansa în câțiva ani un Mercedes G-Class Baby, cunoscut sub numele de „Micul G” și la salonul CES din Las Vegas de la începutul lui ianuarie 2024, Markus Schafer, șeful de dezvoltare tehnică de la  Mercedes, a declarat pentru revista britanică Autocar că va avea doar propulsie electrică.

Ziarul german Handelsblatt scria în februarie 2023 că Ola Kallenius, CEO Mercedes, are în vedere un Mercedes G-Class compact, în încercarea de a extinde gama de succes a lui G-Class, care din toamna anului 2024 va include și o versiune complet electrică cu patru motoare electrice care se va numi probabil Mercedes EQG.

Ola Kallenius a confirmat oficial în septembrie 2023 la Salonul Auto de la Munchen că Mercedes va lansa un frate sau soră mai mică a lui Mercedes G-Class, sau „Little G”, în câțiva ani. Colegii noștri de la auto motor und sport Germania estimează că noul Mercedes G-Class Baby va sosi în 2026.

Kallenius consideră că un Mercedes G-Class baby este crucial pentru a extinde gama Clasa G și a transforma Clasa G dintr-un model într-un sub-brand, în același mod în care Mercedes a făcut cu AMG și Maybach.

Markus Schafer, șeful de dezvoltare tehnică de la Mercedes, a declarat pentru revista britanică Autocar la salonul de tehnologie CES din Las Vegas că viitorul Mercedes G-Class compact va avea doar cu propulsie electrică. Iar Gorden Wagener, șeful de design de la Mercedes, a declarat aceleiași reviste britanice, Autocar, că „va avea propriul său caracter, dar va fi un G”.

În contextul că viitorul Mercedes G-Class baby va avea doar propulsie electrică, probabilș toată lumea se aștepta ca viitorul G-Class baby să utilizeze noua platformă MMA destinatăî noii game compacte ce va debuta la finalul acestui an cu noul CLA.

Dar, în mod surprinzător, Schafer a confirmat pentru prima dată că  micul Mercedes G-Class nu va folosi platforma MMA, ci o altă platformă care va prelua module de la modelele mai mari bazate pe tracțiune spate, deoarece este crucial să ofere aptitudini off-road mai pronunțate, demne de numele G-Class.

Și în cazul lui Mercedes EQG, Mercedes nu utilizează platforma EVA II de la SUV-urile EQE/SUV-ul EQS, deoarece au dorit să păstreze construcția cu șasiu separat, o caracteristică legendară a lui G-Class care îi conferă rezistență în off-road. Prin urmare, Mercedes EQG se bazează pe platforma lui G-Class cu motoare convenționale și are patru motoare, câte unul la fiecare roată, simulând cele trei diferențiale blocabile, în timp ce bateria este montată în podea protejată de două straturi de fibră de carbon izolate. ​

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.