Mercedes va ieși din segmentul vanurilor și vehiculelor comerciale de clasă mică în trimestrul al doilea din 2026 și astfel Mercedes T-Class și Citan vor dispărea fără a avea vreun successor.
Mercedes și-a informat dealerii într-o comunicare internă că va renunța la segmentul vehiculelor comerciale și al vanurilor de clasă mică, informează revista germană auto motor und sport. Mercedes va renunța atât la varianta mai luxoasă Mercedes T-Class cât și la versiunea comercială Citan, atât în versiunile cu motor termic cât și la cele electrice, EQT și E-Citan.
Mercedes T-Class și Citan sunt modele similare cu Renault Kangoo și Nissan Townstar și sunt produse în uzina Renault din Maubeuge în nordul Franței. Citan și T-Class sunt rodul cooperării dintre Renault și Mercedes inițiată în 2009 în mai multe segmente.
Între timp, Mercedes a renunțat la cooperarea cu Renault iar Citan/T-Class sunt ultimul proiect dezvoltat în comun, această cooperare urmând să ia sfârșit la mijlocul lui 2026.
Prin renunțarea la T-Class/Citan, Mercedes va fi prezentă doar în segmentul vanurilor și vehiculelor comerciale de clasă medie prin Vito/V-Class și de clasă mare prin Sprinter.
Mercedes renunță la T-Class/Citan din mai multe motive.
– Vânzările nu au înregistrat nivelul așteptat de Mercedes din cauza prețurilor mari iar anul trecut acestea s-au prăbușit, mai ales în China și America de Nord dar nici în Europa nu erau satisfăcătoare. În primul trimestru din 2025 doar puțin peste 7,000 unități au fost vândute.
– Aceste modele nu au fost suficient de profitabile pentru Mercedes. De aceea, această decizie era de așteptat deoarece Mercedes anunțase încă din mai 2023 când a prezentat strategia “Growth in Profitable Segments” că își va concentra investițiile în segmentele profitabile și își va optimiza portofoliul de produse. Astfel, a anunțat că în segmentul vehiculelor comerciale și vanurilor se va concentra pe clasa medie și mare.
– Mercedes nu a mai dorit continuarea cooperării cu Renault
– Mercedes are deja în dezvoltare o platformă proprie pentru vehicule comerciale electrice, VAN.EA, primul model pe această nouă arhitectură urmând să debuteze în 2026. În plus, va exista și o versiune derivată a acestei platforme pentru motoare termice, VAN.CA. Aceste două platforme vor sta la baza tuturor vanurilor și vehiculelor comerciale Mercedes care vor apărea în viitor.
Astfel, producția lui Mercedes T-Class, Citan, EQT și eCitan va înceta în trimestrul al doilea 2026 și nu va exista niciun successor. Conform regulilor internaționale, Mercedes va oferi încă timp de 10 ani piese de schimb și timp de 15 ani consumabile pentru aceste modele.