Mercedes a anunțat că este primul producător internațional care a primit acceptul autorităților chineze de a testa condusul autonom de Nivel 4.
Acest lucru s-a întâmplat după ce, la finalul anului trecut, Mercedes-Benz a fost printre primii constructori auto care au primit acceptul de a testa condusul autonom de Nivel 3 în Beijing.
Și acum, pentru Nivel 4, aprobarea este tot pentru Beijing, atât zonele urbane, cât și autostrăzile din apropierea metropolei chineze. Așa cum se întâmplă de obicei, zonele în care se fac aceste teste sunt clar desemnate, dar – evident – deschise circulației publice.
Constructorul german a pregătit două modele din Clasa S, ca mașini de test pentru Nivelul 4 de autonomie, acestea fiind echipate special pentru acest proiect, cu mult senzori specifici (inclusiv radar, LiDAR), dar și multe camere video. Pentru că testele se desfășoară pe drumuri circulate (și, uneori, foarte aglomerate), o condiție pentru obținerea aprobării a fost ca mașinile de test să fie echipate cu sisteme redundante, pentru un plus de siguranță. La început, testele se axează pe manevrele uzuale din mediul urban, cum ar fi: viraje le stângă, circulația în sensul giratoriu, întoarceri și parcări. Pe autostrăzi se testează schimbarea automată a benzii de circulație atunci când mașina din față încetinește și chiar trecerea prin punctele de plată pentru autostradă.
Astfel de teste se desfășoară în zone desemnate din mai multe părți ale lumii. Autonomia de Nivel 4 este penultima până la condusul complet autonom și implică faptul că sistemele mașinii pot efectua anumite manevre fără ca șoferul să intervină sau măcar să trebuiască să intervină. Numărul de manevre efectuate complet autonom este limitat, tocmai de aceea este nevoie și de prezența unui – îi putem spune operator, nu șofer – și acestea se pot efectua în anumite condiții de trafic (public) – motivul pentru care zonele unde pot opera aceste mașini este unul clar delimitat printr-o procedură numită geofencing.