Constructorul german a prezentat caracteristicile celui mai performant model al gamei ID.3, VW ID.3 GTX Performance.
Volkswagen mizează în continuare pe cel mai cunoscut model EV al său și îi oferă noi upgrade-uri. Unele care nu sunt chiar atât de complicat de făcut, în special la nivelul motorului și transmisiei. După ce a prezentat modelul ID.3 GTX, a venit și rândul unei versiuni de performanță a acestuia, una care afișează cifre demne de un hothatch.
Dacă ID.3 GTX vine cu un motor spate de 286 CP, VW ID.3 GTX Performance este echipat cu un propulsor de 326 CP, cel mai puternic din gama ID.3. Nu este însă și cel mai puternic model electric VW, pentru că nemții au anunțat o versiune de 340 CP pentru ID.4 GTX.
VW ID.3 GTX Performance nu are tracțiune integrală, cu tot un singur motor, plasat în spate. De altfel, cuplul maxim de 545 Nm (același cu cel al modelului ID.3 GTX) nici nu ar fi putut fi pus eficient pe asfalt de roțile punții față. În aceste condiții, ID.3 GTX Performance accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,6 secunde, iar viteza maximă a fost dusă la 200 km/h, cea mai mare valoare a vreunui model din familia ID. Hatch-ul german are și o nouă baterie, cu capacitatea utilă de 79 kWh, care asigură autonomie maximă de 600 km, conform standardelor WLTP. Și puterea maximă de încărcare a crescut la 185 kW, la această valoare bateria putând fi încărcată de la 10 la 80% în 26 de minute.
Puține modificări în ceea ce privește designul exterior (noi prize de aer, negre, pentru răcirea mai bună a discurilor), dar la interior sunt prezente cusături roții, scaune față, sport, cu tetieră integrată și pedalier din aluminiu. Suspensia adaptivă Sport DCC este disponibilă opțional, dar este de preferat pentru acest model axat pe sportivitate. Jantele Skagen GTX, de 20 inchi, sunt disponibil opțional și în negru complet.
Prețul lui VW ID.3 GTX Performance, pe piața germană, este de 52.295 euro. În România, versiunea Performance nu are încă preț, dar cea din care derivă, GTX, pornește, la noi, de la 51.735 euro.