Vânzările de automobile noi au scăzut cu 4,4 % în iulie 2024 față de iulie 2023 la 12.898 unități însă primele 7 luni din acest an înregistrează un plus de 10%, vânzările totale fiind de 95.164 unități.
Sursa: APIA
După o lună iunie foarte bună, vânzările de automobile noi au scăzut în iulie 2024 cu 4,4% față de acceași lună din 2023. În iulie 2024 s-au vândut 12.898 unități dar liderul de piață, Dacia, a înregistrat o scădere de 16% la 3617 unități.
Tot în scădere este și Renault, clasat pe locul al cincilea cu 688 unități (-24,3%). și VW clasat pe locul al patrulea cu 832 unități (-17,4%).
În schimb, vânzările Hyundai (locul 3) și Toyota (locul 2) au fost în creștere în iulie 2024 cu 40,2 % (1078 unități vândute în iulie) respectiv 9% (1183 unități vândute în iulie).
Pe primele 7 luni, Dacia continuă să fie lider de piață cu 29.675 unități, iar Toyota este marca numărul 1 de import cu 8154 unități. Beneficiind de introducerea noii generații, Dacia Duster a devenit cea mai vândută mașină de la noi în primele 7 luni cu 10.186 unități, depășind Dacia Logan (9617 unități în primele 7 luni din 2024).
Deși luna iulie a înregistrat o scădere de 4,4% a vânzărilor, pe primele 7 luni ale lui 2024, vânzările sunt în creștere cu 10% față de aceeași perioadă din 2023 cifrându-se la 95.164 unități. De aceea, dacă acest ritm se va menține este foarte posibil ca piața românească să depășească 150.000 mașini noi în acest an.
Iulie 2024 | variație iulie2023 | Total 2024 | Variație 2023 | |
---|---|---|---|---|
MARCA | ||||
DACIA | 3617 | -15,0% | 29675 | 6% |
TOYOTA | 1183 | 9,0% | 8154 | 35,1% |
HYUNDAI | 1078 | 40,2% | 5937 | 6,9% |
VOLKSWAGEN | 832 | -17,4% | 5853 | 3,3% |
RENAULT | 688 | -24,3% | 5851 | -8,6% |
Alte Mărci | 5500 | - | 39694 | - |
TOTAL | 12898 | -4,4% | 95164 | 10.00% |
Iulie 2024 | Var.iulie 2023 | 2024 | Var. 2023 | ||
---|---|---|---|---|---|
MARCA | MODEL | ||||
DACIA | LOGAN | 1292 | -4,2% | 9617 | 6,2% |
DACIA | DUSTER | 1132 | 24,5% | 10186 | 51,6% |
DACIA | SANDERO | 656 | -13,6% | 5314 | -14,7% |
TOYOTA | COROLLA CROSS | 497 | 2823,5% | 2991 | 509,7% |
DACIA | JOGGER | 469 | 1,3% | 2389 | -14,6% |
Alte Modele | 8852 | - | 66969 | - | |
Total | 12898 | -4,4% | 95164 | 10.00% |
În ceea ce privește tipul de propulsie, în luna iulie 2024 modelele pe benzină inclusiv mild hybrid înregistrează o creștere de 4% având o cotă de piață de 66%, urmate de cele electrificate (electrice, plug-in hibrid, full hibrid) cu 24,7% și diesel cu 9,5% din total.
Vanzari full hibrid 7 luni 2024 | Iulie 2024 | Iulie 2023 | var% |
---|---|---|---|
MARCA | |||
TOYOTA | 6991 | 4904 | 42,6% |
RENAULT | 1099 | 659 | 66,8% |
FORD | 730 | 478 | 52,7% |
HYUNDAI | 701 | 458 | 53,1% |
HONDA | 581 | 398 | 25,5% |
Alte mărci | 2093 | 526 | - |
Total | 12195 | 6315 | 59.00% |
Între automobilele electrificate, ponderea mașinilor full electrice a scăzut, acestea având o cotă de piață de numai 4,9% în iulie 2024. În schimb, vânzările de modele Plug-in hibrid au crescut cu 11,3% la 3483 unități iar cele de modele full hibrid cu 59% la 12.195 unități.
Vanzari electrice 7 luni 2024 | 2024 | 2023 | var% |
---|---|---|---|
MARCA | |||
DACIA | 2168 | 4094 | -47% |
TESLA | 1695 | 1739 | -3% |
HYUNDAI | 393 | 240 | 64% |
BMW | 274 | 211 | 30% |
MERCEDES | 233 | 215 | 8% |
Alte mărci | 1580 | 2483 | - |
Total | 6343 | 8982 | -29,4% |
Mercedes a vândut cele mai multe modele Plug-in hibrid (738) înregistrând o creștere de 39,8%, iar Toyota a vândut cele mai multe modele full-hibrid (6991) înregistrând o creștere de 42,6%. De altfel, în cazul Toyota, procentajul de modele full hibrid din totalul vânzărilor este impresionant. Din 8154 unități vândute în primele 7 luni din 2024, 6991 sunt full hibrid adică aproape 85%!
Vanzari Plug-In Hybrid 7 luni 2024 | Iulie 2024 | Iulie 2023 | variație % |
---|---|---|---|
MARCA | |||
MERCEDES-BENZ | 738 | 528 | 39.80% |
BMW | 424 | 396 | 7.10% |
TOYOTA | 352 | 157 | 124.20% |
FORD | 339 | 483 | -29.80% |
VOLVO | 270 | 301 | -10.30% |
Alte mărci | 1360 | 1264 | |
Total | 3483 | 3129 | 11,3% |
Pe segmente, SUV-urile ocupă 51,1% din piață, înregistrând o creștere de 9%, urmate de clasa compactă cu 25,5% (-15,5%) și clasa mică cu 15,1% (+3,1%).