Chiar pe 1 martie, Volkswagen a prezentat VW ID.3 facelift, o actualizare necesară pentru acest model electric atât de apreciat, dar, pe alocuri și criticat.
După aproape 2 ani și jumătate de la debutul lui ID.3, primul model al familiei ID., care cuprinde acum 6 modele, constructorul german a venit cu o actualizare estetică, dar – și mai important – de soft, cerută insistent de posesorii acestui model electric.
Modificările de design sunt evidente la partea frontală, unde vedem un nou spoiler. Grila inferioară este acum mai centrată către mijlocul mașinii, suprafața tip fagure, imprimată pe spoiler, a dispărut, iar pe laterale au fost desenate prize de aer verticale, al căror rol este de a dirija mai eficient fluxul de aer către lateralele mașinii. Și capota a fost modificată, în sensul că a dispărut zone de plastic a acesteia, care era plasată la baza parbrizului. În spate, schimbările sunt mai subtile, dar veți remarca faptul că prelungirea de pe hayon a stopurilor este acum luminată.
Cu noul VW ID.3 Facelift, constructorul german susține că a făcut un salt și în ceea ce privește calitatea și percepția interiorului. Materiale mai moi, pe mai multe suprafețe și accent pe ecologie în obținerea lor. Astfel, VW spune că nu există materiale de origine animală în habitaclu. Practic, fețele de uși și tapițeria sunt realizate dintr-un material din microfibre, care integrează materiale reciclate în proporție de 71%.
VW ID.3 facelift este echipat cu o nouă generație de software, capabilă să fie actualizată OTA. Display-ul de 5,3 inchi al tabloului de bord este, în mare parte, același, dar display-ul central este acum (standard) de 12 inchi (în locul celui de 10 inchi). Și meniul acestuia a fost modificat, pentru a fi mai simplu din punct de vedere grafic, dar și mai logic structurat. De exemplu, meniul de încărcare este acum în primul set de comenzi al display-ului. Navigația a primit funcții suplimentare, cum ar fi Electric Vehicle Route Planner. La drumurile mai lungi, această funcție calculează nevoile de încărcare astfel încât destinația să fie atinsă cât mai rapid: ia în calcul datele de trafic, nivelul de încărcare a bateriei, dar și aspecte mai complexe – adică poate sugera două opriri mai scurte la stații de mare putere în locul uneia mai lungi, la putere mai mică. Sistemul poate detecta și dacă stații sunt ocupate, pe care nu le ia în calcul (evident, această funcție nu este compatibile cu toate stațiile). Head-up display-ul (opțional) cu realitate augmentată proiectează informațiile ca și cum ar fi la 10 metri în fața șoferului, pentru a distrage cât mai puțin atenția de la condus.
Volkswagen nu a anunțat nimic legat de capacitatea bateriilor sau puterea motorului. Actualul ID.3 este disponibil cu versiuni de baterii (45, 58 și 77 kWh) și două opțiuni de putere: 150 și 204 CP.
Pentru că, spune Volkswagen, cererea este mai mare decât pot produce uzinele actuale de la Zwickau și Dresda, VW ID.3 facelift va fi produs și la uzina din Wolfsburg, din toamna acestui an. Primele exemplare vor ajunge la clienți către finalul acestui an.