I’m a believer! Mini Coupé este o creaţie impresionantă prin originalitate şi prin aptitudinile sportive. Remarcabilă îmbinare de imagine retro cu caracter sportiv actual, acest automobil are un factor charismatic invers proporţional cu gabaritul său.
Text: Alex Şincan. Foto: Radu Chindriș
Spiritul britanic efervescent, dominat de ascensiunea explozivă a muzicii rock din vremurile când prima generaţie Mini pornea să cucerească piaţa auto, a fost transpus acum într-o formă irezistibilă. S-ar putea ca aceasta să fie cea mai relevantă expresie pentru întreaga evoluţie a temei Mini, de la apariţie şi până în prezent. De la un minimalism ce oferea capabilităţi peste aşteptări la o sportivitate calificată, de la un temperament cu vivacitate molipsitoare la un actual „best of it’s class“. Orice atitudine sceptică va fi negreşit eliminată în urma unui contact direct cu Mini Coupé.
Unii vor simţi o undă de ironie la gândul că a fost nevoie să „vină nemţii“ la Mini pentru ca acel spirit britanic despre care vorbeam la început să capete consistenţă reală. Părerea mea: să lăsăm prejudecăţile la o parte, pentru că nemţii fac cel mai bine o mulţime de lucruri, inclusiv în domeniul auto. Chiar şi maşini englezeşti!
Nu cumva să treceţi Mini Coupé pe lista tipică de „buburuze haioase“. Aceasta ar fi prima tentaţie, însă cu cât priveşti mai bine designul automobilului, cu atât mai evident devine că nu ai de-a face cu vreun fel de joacă sau de amuzament, ci cu un stil foarte fin elaborat. Excelenta ergonomie dedicată pilotajului pe care o oferă postul de conducere este abia primul semn a ceea ce va urma după ce pui maşina în mişcare. În special atunci când vorbim despre versiunea Cooper S (supraalimentare turbo cu sistem overboost).
Mini Coupé Cooper S este o foarte convingătoare demonstraţie despre ce se poate face cu 184 CP şi cu un cuplu maxim de 240 Nm (260 Nm în fazele de overboost) atunci când orice excese de masă şi gabarit sunt lăsate deoparte. O direcţie precisă, foarte realistă în privinţa senzaţiilor transmise la volan, şi o suspensie care menţine riguros contactul cu solul vin asemenea unei invitaţii la conducere sportivă. Valabil şi pentru incisivitatea cu care răspund frânele. Dincolo de aceste caracteristici ale laturii dinamice (ne aşteptam la aşa ceva, pentru că ingineria BMW ştie!), cu adevărat impresionantă este motricitatea. Cutia de viteze automată cu şase trepte (este posibilă şi selecţia manuală) demultiplicate destul de scurt transmite către roţile din faţă doze zdravene de cuplu în timpul acceleraţiilor cu „pedala la podea“, însă numai rareori apar semne de patinare a roţilor. Când nu se conduce în manieră extremă, chiar ai tendinţa să uiţi că te afli într-o „tracţiune faţă“.
Interiorul dispune de numai două locuri, confirmând că Mini Coupé este total dedicat sportivităţii. Spaţiul oferit de portbagaj este mai mult decât convenabil, iar accesul se face prin intermediul unui hayon destul de larg.
Comentarii închise.