BMW a anunțat un angajament de 600 de milioane de lire sterline (700 de milioane euro) pentru a transforma renumita marcă Mini într-o gamă complet electrică până în 2030, oferind un impuls important pentru industria auto britanică. Această acțiune vine după ani de incertitudini legate de Brexit și poziționează Marea Britanie ca un centru important pentru fabricarea vehiculelor electrice.
În prezent, uzina Mini din Oxford produce modelele Mini în trei și cinci uși. Din 2024, vor fi produse noile generații ale acelorași modele cu motoare convenționale, plus noul Mini Cabrio. BMW intenționează să înceapă producția crossoverului compact Aceman și a modelului Mini Cooper cu trei uși în fabrica sa din Oxford, Anglia, în 2026. Pe termen mediu, uzina va ajunge la o capacitate de producție de aproximativ 200.000 de unități pe an, iar în primă fază, vehiculele cu motoare convenționale vor fi produse în paralel cu cele electrice. Viitorul uzinei de motoare BMW de la Hams Hall este încă necunoscut, dar până în 2030, uzina de la Oxford va produce doar vehicule electrice. De asemenea, compania va face investiții în fabrica sa din Swindon, care produce componente pentru vehiculele Mini.
Produse și în China, exporturile de Cooper și Aceman EV sunt așteptate să înceapă în 2024. Industria auto din Marea Britanie, care s-a confruntat cu dificultăți de la referendumul din 2016 privind Brexitul, ar fi putut avea de suferit grav dacă BMW ar fi decis să limiteze producția de Mini electrice doar la China.
Deși BMW a confirmat că guvernul a sprijinit cheltuielile, nu au fost oferite detalii. Decizia producătorului auto de a trece la vehiculele electrice Mini demonstrează dedicarea sa pentru sustenabilitate și este în conformitate cu inițiativele internaționale de reducere a emisiilor de carbon.
De la introducerea sa în 1959, modelul original Mini, renumit pentru dimensiunile reduse, agilitatea și accesibilitatea sa, s-a bucurat de o atracție continuă. Din 2001, când BMW a cumpărat marca Mini, moștenirea Mini a fost dusă mai departe de către companie, dar evoluțiile pieței și schimbările legislative au ridicat întrebări cu privire la viitorul Mini în Marea Britanie.
Investiții precum cea a BMW sunt esențiale pentru a se asigura că Marea Britanie își menține poziția de lider în era electrică, pe măsură ce industria auto navighează în tranziția către vehiculele electrice. Marea Britanie face pași mari pentru a-și garanta locul în revoluția vehiculelor electrice, prin recenta investiție de 4 miliarde de lire sterline a companiei Tata într-o fabrică de baterii pentru vehicule electrice pentru Jaguar Land Rover, ceea ce sporește rezistența și perspectivele pe termen lung ale industriei.