Compact şi agil, Nissan Juke Nismo, reprezentant de vârf al seriei Juke, nu va trece neobservat. Finisarea Nismo este de mare efect vizual, iar arsenalul tehnic oferă performanţe demne de toată consideraţia.
Text: Alex Șincan. Foto: Radu Chindriș
Interior
Inevitabil, în cazul acestei versiuni, vom regăsi particularităţile specifice segmentului crossover de clasă mică, deja cunoscute de la celelalte variante Juke. Spaţiul pentru pasageri e mai degrabă limitat, în special la nivelul locurilor din spate, însă, pe de altă parte, înălţimea interioară este relativ generoasă. Faptul că planşa de bord şi comenzile aferente sunt în imediata proximitate a conducătorului se potriveşte bine cu ideea de sportivitate a maşinii. Originalitatea conceptuală a consolei centrale şi buna sa funcţionalitate merită să fie menţionate. Designul interior al finisării lui Nismo are sesizabile accente de stil sportiv, iar forma reuşită a scaunelor dă un plus de consistenţă respectivului aspect. Poziţia la volan rămâne însă cam înaltă pentru o maşină dedicată dinamismului. Vizibilitatea spre spate, de asemenea, lasă loc de mai bine.
Motorizare
Nissan nu mai are nevoie de recomandări în ceea ce priveşte realizarea unor motorizări sportive. Nimeni nu va uita prea uşor propulsoarele cu şase cilindri ale coupé-urilor din seriile Z și GT-R, după ce a avut prilejul de a conduce aceste maşini. De această dată, suntem puşi în faţa viziunii unei sportivităţi în stil „downsizing“: patru cilindri, 1,6 litri, injecţie directă şi supraalimentare turbo (propulsor specific modelelor de vârf Juke), împins, în cazul de faţă, până la
200 CP – deja vorbim despre un nivel de putere la care prezenţa tracţiunii integrale va fi sincer apreciată de toţi cei interesaţi. Cum tracţiunea integrală All Mode 4WD face parte din meniu şi reprezintă un alt punct forte al mărcii japoneze, nu putem decât să ne declarăm satisfăcuţi de modul în care a fost proiectată şi alcătuită partea tehnică a maşinii. Deşi nu reprezintă cea mai fericită opţiune posibilă, cutia de viteze cu variaţie continuă, CVT, face faţă convenabil situaţiei.
Ținută de drum
Înfăţişarea insectoidă a automobilului te face să te gândeşti la glumele cu buburuze veninoase, dar această primă impresie frivolă intră într-un contrast izbitor cu abilităţile realmente sportive ale lui Juke 1.6 DIG-T Nismo. După o infimă ezitare datorată efectului turbo lag, motorul răspunde la apăsarea acceleraţiei cu o vigoare remarcabilă, fapt valabil pentru turaţii începând de la aproximativ 1500 rpm. Senzaţia de patinare (din cauza principiului de funcţionare al cutiei CVT) rămâne sesizabilă în timpul reprizelor şi acceleraţiilor, însă, chiar şi aşa, nu se vor găsi prea multe maşini pe stradă care să poată ţine pasul cu Juke Nismo. Cei care nu vor fi satisfăcuţi de funcţionarea în regim automat a cutiei au posibilitatea de a selecta manual treptele prestabilite, iar eficienţa dinamică a maşinii va avea de câştigat. Ca direcţie, frâne şi suspensie, Juke Nismo se dovedeşte a fi foarte bine pus la punct ca exponent al sportivităţii.
Preţuri
Preţul lui Nissan Juke Nismo 1.6 DIG-T XTRONIC M-CVT All Mode 4WD sare evident din plaja sumelor la care se poate achiziţiona un crossover normal de clasă mică. Finisarea lui Nismo, cuprinzând, printre altele, scaune sport, jante personalizate şi elemente aerodinamice, are o certă contribuţie la ridicarea cotei. Oricum, un crossover mic al cărui preţ ajunge la 29.040 de euro (iar TVA-ul românesc de 24% are un „merit“ important în cazul de faţă) constituie o propunere cu totul ieşită din comun. Argumentul în favoarea unui astfel de automobil este că şi posesorul său va avea acces la nişte performanţe, un comportament dinamic şi o imagine ieşite din comun. În aceste condiţii, cadrul tipic al discuţiei „merită-nu merită“ este complet depăşit, viziunea personală având cuvântul determinant.
Comentarii închise.