Home Știri Noul comutator pentru cutia de viteze automată la Peugeot 208 și 2008

Noul comutator pentru cutia de viteze automată la Peugeot 208 și 2008

de George Grosu
blank

Lider al pieței europene în anul 2021 pe segmentele (PC + LCV) și al segmentului B-SUV (PC + LCV), cu modelele 208 și 2008, producătorul auto francez Peugeot, introduce acum un nou comutator pentru cutia de viteze automată, mai elegant și atractiv, dar în același timp mai ergonomic și mai ușor de utilizat. Odată cu introducerea acestuia, a fost eliminat precedentul comutator proeminent, noul comutator fiind compus dintr-o pârghie elegantă perfect integrată în consola centrală.

Această evoluție a controlului transmisiei automate nu privește doar motoarele cu combustie asociate cu cutii de viteze automate EAT8, ci și motoarele 100% electrice aflate în dotarea versiunilor e-208 și e-2008.

Cu un design eficient și modern, noul comutator al cutiei de viteze eliberează din spațiul de pe consola centrală. Integrarea este perfect potrivită pentru sistemul Peugeot i-Cockpit® 3D cu care sunt dotate modelele 208 și 2008, un amestec subtil de tehnologie și ergonomie.

În combinația de crom satinat, negru „pian” și look-ul în stil carbon pentru suportul de sprijin al brațului, materialele folosite emană calitate. Finisajul reprezintă unul dintre cele mai bune de pe piață ca standard.

Pentru toate motoarele, electrice sau convenționale cu cutii de viteze automate, acest nou comutator permite selectarea diferitelor moduri:

• Marșarier (R), folosit pentru a cupla treapta de marșarier,

• Neutru (N), plasează vehiculul în poziţia neutră,

• Drive (D), selectează automat cele 8 rapoarte de transmisie în funcție de stilul de condus, profilul drumului și sarcina vehiculului.

Două butoane suplimentare completează funcțiile:

• Parcare (P), pentru a pune cutia de viteze în poziţia de parcare,

• Pentru motoarele cu ardere internă, apăsarea butonului Manual (M) vă permite să selectați manual treapta cuplată cu ajutorul padelelor situate în spatele volanului. Pentru motoarele electrice, butonul Frână (B) activează frânarea regenerativă.

Indiferent de funcția selectată (R, N, D, P, M sau B), un indicator luminos se aprinde pentru a semnala activarea acesteia. De asemenea, șoferul poate conta pe un martor luminos al modului activat în panoul de instrumente.

Toate versiunile 208 și 2008 echipate cu acest nou comutator au frâna de parcare electrică, care combină economisirea spațiului cu confortul și siguranța în conducerea de zi cu zi.

Controlul frânării regenerative la modelele electrice e-208 și e-2008

La e-208 și e-2008, cele două modele 100% electrice, butonul M (Manual) este înlocuit cu modul B (Frână), care mărește recuperarea energiei în timpul decelerației:

• Dacă modul B nu este activat, decelerația este moderată când piciorul părăsește pedala de accelerație iar senzația de decelerare este apropiată de cea a unui motor cu ardere internă cu cutie de viteze automată.

• Decelerația este crescută când modul „B” este cuplat, decelerația este accentuată la eliberarea pedalei de accelerație, recuperarea energiei este de asemenea mai mare.

O evoluție a funcționalității, modului Frână (B) rămâne activ chiar și după o apăsare a comutatorului (fără a opri motorul), ne mai fiind necesar să-l cuplați din nou în timpul unei reporniri, rămânând activ și menținând setările șoferului în memorie.

blank
Noul comutator pentru cutia de viteze automată la Peugeot 208 și 2008
blank
Noul comutator pentru cutia de viteze automată la Peugeot 208 și 2008
blank
Noul comutator pentru cutia de viteze automată la Peugeot 208 și 2008
blank
Noul comutator pentru cutia de viteze automată la Peugeot 208 și 2008

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?