Știri

Noul Opel Insignia Grand Sport, imagini oficiale și detalii tehnice

După succesul înregistrat de prima generație a modelului Insignia, Mașina Anului 2009, care a înregistrat deja vânzări de 900.000 de unități, noul Insignia Grand Sport se bazează pe o arhitectură complet nouă. Ampatamentul a fost mărit cu 92 mm, asigurând un spațiu mult mai mare în interior, în special pentru pasagerii din spate. În plus, aceasta le-a permis designerilor să-i confere noului Insignia Grand Sport o siluetă suplă, asemenea unui coupé. La acestea se adaugă cele mai bune caracteristici aerodinamice din clasa sa și un coeficient aerodinamic de numai 0,26.

La fel ca în cazul modelului Opel Astra, eficiența a fost un obiectiv esențial urmărit în faza de dezvoltare a noului Insignia. Designul optimizat și utilizarea unor materiale ușoare au permis reducerea greutății cu până la 175 kg, cu efecte benefice asupra agilității. Noile dotări de înaltă tehnologie, cum ar fi sistemul de tracțiune integrală cu vectorizarea cuplului – cel mai sofisticat sistem din acest segment – sau noua transmisie automată cu opt trepte de viteză le permit șoferilor să exploateze la maximum resursele motoarelor disponibile.

În plus, modelul Insignia Grand Sport este echipat cu o serie de tehnologii de top care permit o conducere mai sigură și mai relaxată. Bazându-se pe mult apreciatul sistem de iluminare adaptivă cu matrice cu LED-uri al modelului Astra, inginerii Opel au dezvoltat deja a doua generație a sistemului IntelliLux LED pentru Insignia: acesta este și mai rapid, precis și puternic, iar distanța de iluminare a fazei lungi ajunge acum la 400 m. Asistentul pentru menţinerea benzii de circulaţie cu corectare automată a manevrelor, un nou afișaj pe parbriz și camera video de 360°, alături de funcții de confort precum scaunele premium unice certificate AGR, încălzirea scaunelor din față și din spate și încălzirea parbrizului sporesc confortul oferit de noul Insignia. Bineînțeles că ocupanții autovehiculului beneficiază de infotainment și conectivitate la bord datorită sistemelor IntelliLink de ultimă generație și asistentului personal de service și conectivitate Opel OnStar care, odată cu lansarea noului Insignia, va include și un nou Asistent Personal. De asemenea, noul Insignia Grand Sport este primul autovehicul Opel cu o capotă activă din aluminiu care, în cazul unui impact cu un pieton, se ridică în câteva milisecunde pentru a crește distanța față de componentele dure ale motorului, sporind astfel considerabil nivelul de protecție.

„Opel dă din nou lovitura cu noul Insignia Grand Sport. Noul nostru vârf de lance duce la un nou nivel toate valorile extrem de apreciate ale fratelui său, modelul de succes Astra. Niciun alt autovehicul din clasa din care face parte modelul Insignia nu se poate lăuda cu atât de multe tehnologii ultra-moderne. L-am făcut mai ușor, mai agil și mai plăcut de condus. Iar designerii noștri i-au conferit o combinație excepțională de eleganță și dinamism invidiată chiar și de posesorii de autovehicule mai scumpe, din clasele superioare. Noul Insignia atinge noi culmi. Este un Grand Sport în cel mai bun sens al cuvântului”, afirmă Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO Opel.

Design inspirat de Monza Concept

Conceptul Monza a fost în studioul de design pe parcursul întregii perioade de dezvoltare a noului vârf de lance al mărcii Opel, iar designerii au avut ca obiectiv să-i confere noului Insignia un aspect la fel de elegant și atletic precum cel al prototipului Monza.

Rezultatul este elocvent. Noul Insignia Grand Sport are un aspect suplu, fiind în același timp și mai ușor. Deși lungimea sa nu a crescut foarte mult (4897 mm) în comparație cu modelul anterior, doar greutatea caroseriei goale a fost redusă cu 60 kg. În total, noua generație cântărește cu până la 175 kg mai puțin față de modelul anterior. Deși, conform noii arhitecturi, ampatamentul a fost mărit cu 92 mm, consolele față și spate au fost reduse semnificativ, iar ecartamentul mărit cu 11 mm. Astfel, proporțiile modelului Insignia Grand Sport seamănă mai degrabă cu cele ale autovehiculelor cu tracțiune pe puntea spate din clasele superioare.

Grila proeminentă a radiatorului și farurile subțiri sunt inspirate în mod direct de Monza Concept, grila este mai coborâtă față de modelul anterior, iar liniile simple împreună cu stopurile cu LED-uri subțiri, sub formă de aripă dublă, specifice mărcii Opel îi conferă autovehiculului o postură mai lată.

„Am dorit să-i conferim noului Insignia Grand Sport acea senzație de calitate premium, atât prin prisma proporțiilor sale, cât și în fiecare detaliu”, a declarat Mark Adams, vicepreședintele de design al GM Europe. „Designul combină liniile fluide și suprafețele subtile cu linii ferme, precise pentru a-i accentua proporțiile dramatice: arată mai lung, mai coborât și mai lat decât este de fapt și are, cu siguranță, un aer premium. Fiecare detaliu de design reflectă competențele tehnice și precizia maximă. Noul Insignia este o propunere excelentă, având aura unui autovehicul premium din clasa superioară”.

Postul de conducere a fost creionat după filozofia de design Opel “măiestria sculpturală întâlnește precizia germană”. Postul de conducere este complet orientat către șofer, care are o poziție de ședere cu 3 cm mai coborâtă față de modelul anterior, fiind astfel mai bine integrat în autovehicul și beneficiind de o experiență de conducere mai sportivă. O atenție deosebită a fost acordată elementelor de comandă și interfeței de infotainment IntelliLink, cu ecran tactil.

Tehnologii de propulsie care sporesc plăcerea de a conduce

La lansarea oficială de anul viitor, Insignia Grand Sport va fi disponibil cu o gamă vastă de motoare supraalimentate și transmisii noi, printre care noua cutie automată cu opt trepte. În plus, Opel afirmă că noul sistem inteligent de tracțiune integrală cu vectorizarea cuplului din dotarea modelului Insignia este cel mai sofisticat din clasa sa. Două ambreiaje multi-disc electronice ale sistemului de tracțiune integrală înlocuiesc obișnuitul diferențial pe puntea spate, asigurând o transmitere mult mai precisă a puterii motorului către fiecare roată din spate, indiferent dacă drumurile sunt umede sau acoperite cu pietriș, gheață sau zăpadă. La deplasarea în viraje, un cuplu suplimentar este transmis roții spate din exteriorul virajului, reducând sesizabil efectul de subvirare și asigurând un control mai precis.

Șasiul FlexRide îmbunătățit oferă baza pentru un comportament optim, în funcție de situația de conducere. Acesta adaptează amortizoarele, direcția, răspunsul acceleraţiei și punctele de schimbare a treptelor de viteză (pentru transmisia automată) în mod independent sau în funcție de modurile „Standard”, „Sport” sau „Tour” care pot fi selectate de șofer. În funcție de modul selectat, direcția și răspunsul la accelerare sunt mai directe, iar sistemul anti-derapare ESP intervine mai devreme sau mai târziu. Noul software central „Drive Mode Control” este inima șasiului adaptiv. Acesta analizează continuu informațiile furnizate de senzori și setări și recunoaște stilul individual de conducere.

Siguranţa pe primul loc

Pe primul loc pe lista sistemele de siguranță activă este menționată a doua generație a sistemului de iluminare adaptivă cu matrice IntelliLux LED dezvoltat de Opel, care utilizează noua generație a tehnologiei LED și îmbunătățirile realizate de inginerii Opel. Faza lungă este asigurată acum de 32 de segmente cu LED-uri – de două ori mai multe decât în cazul modelului Astra. Numărul mai mare de segmente cu LED-uri permite adaptarea mai precisă a modelului de iluminare la situația din trafic, asigurând o trecere mai rapidă și insesizabilă între multiplele modele de iluminare. Astfel, calitatea distribuției luminii, intensitatea acesteia și viteza de reacție sunt îmbunătățite. Pentru îmbunătățirea vizibilității în curbe cu faza lungă activată, inginerii Opel au adăugat o funcție inovatoare de iluminare activă în viraje pentru farurile cu matrice IntelliLux LED®ale noului Insignia. Intensitatea luminii segmentelor cu LED-uri dinspre interiorul virajului crește în funcție de unghiul de bracaj, pentru o mai bună iluminare a traiectoriei de urmat, în timp ce iluminarea exteriorului virajului este redusă. Nu în ultimul rând, un reflector LED dedicat, amplasat în cadrul modulului pentru faza scurtă sporește iluminarea cu faza lungă activată pe o distanță de până la 400 m – o soluție mult mai accesibilă și mai relevantă decât faza lungă cu laser, deoarece reflectorul poate fi activat și utilizat mult mai des.

Printre celelalte sisteme de asistență pentru șofer se numără:

  • afișajul pe parbriz: informațiile referitoare la viteză, indicatoarele rutiere, viteza setată pentru limitatorul de viteză sau instrucțiunile de navigație sunt proiectate pe parbriz, în câmpul vizual al șoferului.
  • camera video de 360°, care constă din patru camere individuale amplasate pe fiecare parte a autovehiculului. Aceasta asigură o perspectivă panoramică, la 360°, facilitând manevrele de parcare.
  • tempomatul adaptiv (ACC) măsoară distanța față de autovehiculul din față și adaptează viteza în consecință. ACC va iniția automat o frânare de urgență dacă această distanță scade brusc.
  • Asistentul pentru menținerea benzii de circulație cu corectare automată a manevrelor și Avertizarea privind părăsirea benzii de circulaţie (LDW). Deplasează ușor volanul (iar LDW emite un avertisment, dacă este necesar) pentru a ajuta șoferul să evite părăsirea accidentală a benzii de circulație.
  • Avertizarea privind traficul din spate. Sistemul utilizează senzorii radar din bara de protecție spate pentru a detecta obiecte aflate la o distanță de până la 20 m și 90 de grade față de partea stângă sau dreaptă din spate, o funcție foarte utilă la ieșirea cu spatele dintr-un loc de parcare cu vizibilitate limitată.

Confort și infotainment

Divertismentul și conectivitatea sunt asigurate de cele mai recente sisteme IntelliLink compatibile cu Apple CarPlay și Android Auto. Smartphone-ul este integrat în sistemul de infotainment al autovehiculului, putând fi acum încărcat wireless, fără a utiliza un cablu. Bineînțeles că autovehiculul este echipat cu sistemul Opel OnStar, care oferă servicii precum răspunsul automat la impact sau asistență în cazul furtului autovehiculului. Un nou Asistent Personal va fi lansat împreună cu noul Insignia, care le permite ocupanților autovehiculului, spre  exemplu, să solicite consultanților OnStar să selecteze un hotel și să rezerve o cameră. În plus, hotspot-ul Wi-Fi 4G LTE al sistemului OnStar le permite tuturor ocupanților modelului Insignia să-și conecteze dispozitivele la internet.

Noul Opel Insignia Grand Sport va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva, în martie 2017.