Puteți citi aici despre toate lansările importante de ieri, însă iată că Salonul Auto de la Beijing ne-a rezervat mai multe surprize, pe care le-am adunat aici pentru a le diseca împreună.
Spre exemplu, Hyundai a decis să îi facă concurență modelului Volkswagen Lavida – atât direct, cât și indirect, cele două mărci par să se întreacă și în găsirea celui mai european nume cu putință – de această dată avem de-a face cu Hyundai Lafesta (festival în limba italiană, La Vida înseamnă viață în spaniolă). Noul model a fost gândit în exclusivitate pentru piața chineză conform filozofiei „Sensuous Sportiness” și „îmbrățișează noua generație, aflată în expansiune”.
Un efort demn de admirat, chiar dacă nu va părăsi vreodată piața din China, însă unul care pălește rapid în fața cele mai noi serii limitate de la McLaren – 570GT MSO Cabbeen Collection. Aceasta a fost dezvoltată în colaborare de McLaren Special Operations (MSO) cu ajutorul antreprenorului și designer-ului de modă chinez Mr. Cabbeen, fiind limitată la doar cinci exemplare – disponibile internațional, în ciuda tematicii profund inspirate de cultura Chinei.
De acum, pășim ferm pe tărâmul viziunilor conceptuale – unele dintre ele cel mai probabil pregătite ca în viitorul apropiat să devină produse de serie, așa cum se tot zvonește despre eforturile casei de design italiene Pininfarina. Să începem însă cu MG, marcă britanică aflată acum sub tutelaj chinez (SAIC Motor), și al lor SUV concept X-Motion. Acesta are alura unui model de vârf ce ar putea ajunge în gama producătorului – însă pe noi ne supără asemănarea izbitoare a părții frontale cu cea a modelelor recente de la Mazda.
Geely – un alt mare producător auto din China care are interese majore în Europa datorită unor mărci precum Volvo sau Lotus – a decis să promoveze și viziunea proprie, care ia forma noului Concept Icon SUV. Un simplu exercițiu de stil, Icon este un prototip destul de futurist… care de fapt a fost inspirat de interfețele mult mai simple ale computerelor anilor ’80, de unde și numeroasele referințe ale stilului mult mai pătrățos și mai clasic către era „8-bit”. Interesantă alegere, însă este una care funcționează – mai ales pentru fanii vremurilor când un SUV arăta ca o stâncă de neclintit, nu precum valul care trece peste ea…
La ediția de anul acesta a Salonului Auto de la Beijing – Auto China – Pininfarina a decis să continue seria de concepte (H600, K550, K750 și recentul HK GT) realizate în colaborare cu producătorul de automobile electrice Hybrid Kinetic Group, din Hong Kong. Și au adus în capitala Chinei chiar două noi prototipuri – SUV-ul K350 și sedan-ul H500 (dacă le-ar produce pe toate ar avea o gamă completă: două sedan-uri, H500 și H600, trei SUV-uri, K350, K550 și K750, precum și un model de vârf, HK GT). Desigur, ambele sunt complet electrice – iar liniile de design sunt nu doar spectaculoase, ci au inclusiv o coeziune foarte bună, mai ales la partea frontală.
La interior, totul este high-tech, de la scaunele tip „floating” din K350 la multitudinea de ecrane cu care ambele concepte au fost dotate. SUV-ul K350 are parte de un singur ecran unitar pentru instrumentele de bord și sistemul de infotainment, întins pe întreaga lățime a planșei de bord, în timp ce la H500 acestea sunt oarecum împărțite „frățește” – cu șoferul în centrul atenției, cu propriul instrumentar widescreen, un ecran pe toată lățimea planșei de bord și altele mai mici pe tunelul median în față și spate – ba chiar și panourile portierelor, în față și în spate, au propriile display-uri.
În ceea ce privește sistemele de propulsie, în cazul SUV-ului K350 avem de-a face cu un tren de rulare complet electric cu o putere combinată de peste 400 CP și capabilitatea de a lansa conceptul până la 100 km/h în doar 4,7 secunde – iar apoi până la viteza maximă de 250 km/h. Cam același sistem de propulsie se află și sub capota modelului H500, care datorită dimensiunilor și masei diferite ajunge la 100 km/h în 4,5 secunde – cu o autonomie de până la 1000 km în cazul echipării și cu un sistem de tip „range extender”.