Modele noi Știri

Oficial: BMW iX, cel mai performant BMW electric

BMW iX
BMW iX

BMW a prezentat astăzi noul BMW iX, primul model dintr-o nouă generație de automobile concepute strict pentru propulsie electrică. SUV-ul german integrează tot ce are BMW mai bun la acest moment.

Noul BMW iX este versiunea de serie a conceptului BMW iNext și vrea să demonstreze nivelul de tehnologie la care a ajuns BMW în domeniile electrificării și condusului autonom. Este un produs al departamentului BMW i, care nu doar că nu dispare, ci devine un laborator de tehnologie pentru electrificarea mărcii bavareze.

Deși arată ca un concept, ceea ce vedem în poze este versiunea de serie, a cărei producție va începe în a doua jumătate a anului 2021 la uzina BMW din Dingolfing.

BMW iX

Ceea ce se remarcă imediat este stilul minimalist al mașinii, cu linii simple, grila mare și verticală, în stilul celei de pe noul BMW Seria 4 și cele mai înguste faruri (LED sau Laser) montate vreodată pe un model BMW. Acest aspect este valabil și pentru stopuri. Cu toată simplitatea lor, liniile exteriorului sunt foarte atent studiate și, alături de elementele aerodinamice active au permis obținerea unui coeficient aerodinamic de 0,25, valoare excelentă pentru un SUV. De remarcat faptul că BMW nu oferă camere video în locul oglizilor retrovizoare, ci mizează pe oglinzile clasice, desenate însă tot în ideea de aerodinamică.

Stilul simplist al exteriorului și chiar și cel al interiorului este ceea ce BMW numește “shy tech”, adică tehnologia este cumva ascunsă privirii și nici designul nu o sugerează direct. Dar BMW iX este vârful de gamă al bavarezilor la acest capitol. SUV-ul electric are capacități de conducere autonomă, tehnologie 5G și poate primi upgrade-uri nu doar de soft, ci și de sisteme, astfel încât să rămână actual mai mult timp decât știam până acum. 

BMW iX
BMW iX

BMW iX nu este realizat integral din CFRP (plastic armat cu fibră de carbon), cum este i3, ci folosește elemente din oțel, aluminiu și CFRP care reduc masa, dar dau o rigiditate excepțională, spune BMW.

BMW iX

La interior veți recunoaște, stilul materialelor organice de la BMW i3, reciclabile și obținute din surse regenerabile. Tabloul de bord are două display-uri, nimic spectaculos, tot în ideea shy tech a exteriorului, dar ceea ce nu se vede cu ochiul liber este puterea de procesare care poate gestiona un volum de date de 20 de ori mai mare decât modelele anterioare, aspect necesar pentru funcțiile de conducere autonomă, atunci când ele vor fi permise. Pentru prima dată vedem un volan hexagonal, desenat pentru a ușura prederea și preluarea controlului mașinii, dar și puține butoane, majoritatea cu touch.

BMW iX este încă în stadiul de dezvoltare, dar primele date arată că puterea maximă a motoarelor sale electrice, aflate la a cincea generație eDrive, care antrenează ambele punți va fi de peste 500 CP, pentru un timp 0 – 100 km/h în mai puțin de 5 secunde. De asemenea, motoarele sunt fabricate fără ceea ce numim “pământuri rare”, elemente naturale greu de obținut, în general prin procese poluante.

BMW iX

Bateria va avea o capacitate brută de peste 100 kWh și, la un consum mediu de 21 kWh/100 km, ar trebui să asigure o autonomie în jurul a 600 km. De asemenea, bateria va putea trage până la 200 kW de la stații DC de mare putere, acesta lucruu fiind echivalent cu încărcarea de la 10 la 80% în mai puțin de 40 de minute. Doar 10 minute de încărcare la astfel de stații ar spori autonomia cu 120 km. La un Wallbox de 11 kW, bateria s-ar încărca complet în 11 ore.

BMW iX va fi lansat pe piață către finalul anului viitor, iar prețuri vom afla mai aproape de data lansării.

 

 

 

Dan Damian

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta