Lamborghini a prezentat astăzi 30 martie, la sediul său din Sant Agata Bolognese, noul hipercar Lamborghini Revuelto, succesorul lui Aventador. Echipat cu un V12 aspirat și trei motoare electrice, acesta dezvoltă 1015 CP și accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 2,5 secunde.
În anul celei de-a 60 aniversări, Lamborghini prezintă primul model PHEV din istoria sa. Lamborghini îi spune HPEV (High Performance Electrified Vehicle). Sistemul de propulsie este cel mai sofisticat din istoria lui Lamborghini.
Sistem de propulsie PHEV cu v12 aspirat și 3 motoare electrice
Noul motor V12 aspirat nume de cod L545 are o cilindree de 6,5 litri și cântărește numai 218 kg, cu 17 kg mai puțin decât V12-le din Aventador. Dezvoltă 825 CP la 9250 rpm si suportă o turație maximă de 9500 rpm. Cu 127 CP/litru este cel mai puternic motor Lamborghini din istorie iar cuplul maxim este de 725 Nm la 6750 rpm. De asemenea, raportul de compresie a fost mărit de la 11,8:1 la Aventador Ultimae la 12,6:1.
Două motoare electrice sunt amplasate la fiecare din roțile față iar un al treilea motor electric este poziționat deasupra cutiei automate cu 8 trepte și dublu ambreiaj, poziționată transversal în spatele motorului V12 amplasat longitudinal. Cutia automată cu 8 trepte și dublu ambreiaj are numai 560 mm lungime, 750 mm lățime și 580 mm înălțime și cântărește 193 kg incluzând motorul electric din spate care dezvoltă 110 kW și 150 Nm.
Ca și la Ferrari SF90 Stradale, funcția de marșarier este preluată de cele motoare electrice din față care livrează 350 Nm fiecare. Noul Lamborghini Revuelto dispune de nu mai puțin de 13 moduri de condus inclusiv un mod 4×4 electric.
Odată cu sistemul de propulsie PHEV debutează trei programe noi de condus – Recharge, Hybrid, Performance, combinate cu City, Strada, Sport și Corsa, care pot fi selectate de la două butoane rotative de pe volan rezultând un total de 13 combinații.
City: mod eco de condus inclusiv electric. Dacă bateria este descărcată, motorul V12 intervine pentru a încărca bateria în câteva minute. În acest caz puterea maximă este limitată la 180 CP.
Strada: Motorul V12 funcționează permanent și puterea maximă este limitată la 886 CP. În același timp, motorul asigură o încărcare constantă a bateriei.
Sport: poate fi combinat cu toate cele trei moduri hibride – Recharge, Hybrid și Performance și dezvoltă o putere maximă de 907 CP.
Corsa: în combinație cu Performance, motorul dezvoltă maximul de 1015 CP.
Bateria are 1550 mm lungime, 301 mm înălțime și 240 mm lățime și are o capacitate de 3,8 kWh putând fi încărcată la stații AC cu până la 7 kW, prin frânare regenerativă de către motoarele din față sau direct cu ajutorul motorului V12 în numai 6 minute.
Lamborghini Revuelto este primul Lamborghini care are o caroserie monococă “monofuselaj” inspirată din aviație, realizată integral din fibră de carbon fiind cu 10% mai ușoară decât cea de la Aventador și având o rigiditate torsională cu 25% mai mare. Cadrul față realizat tot din fibră de carbon este cu 20% mai ușor decât cel din aluminiu de la Aventador. Datorită utilizării intensive a fibrei de carbon, Revuelto cântărește numai 1772 kg, distribuția maselor fiind de 44/56%.
Clienții pot alege între două dimensiuni de jante: 20/21 inch față/spate sau 21/22 inch față/spate ambele cu pneuri runflat cu 265/35 ZR20 – 345/30 ZR21 față/spate sau 265/30 ZR21 – 355/25 ZR22 față/spate.
Sistemul de frânare este cu discuri ceramice de 410 mm pe față și 390 mm pe spate echipate cu etriere cu 10 pistonașe în față și 4 pistonașe în spate, iar sistemul ESP se poate decupla complet lăsând libertate totală pilotului.
Noul Lamborghini Revuelto accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 2,5 secunde și viteza maximă este de peste 350 km/h.
Planșa de bord atrage atenția prin cele trei displayuri: unul de 12,3 inch pentru instrumentele digitale de bord, unul de 9,1 inch pentru pasager și unul central de 8,4 inch pentru sistemul multimedia. Nouă este funcția swipe care permite șoferului și pasagerului față să transfere aplicații și informații de pe displayul central către displayurile laterale.
Lamborghini nu a anunțat prețul dar CEO Stephan Winkelmann a declarat că acesta va fi mai mare decât al lui Aventador SVJ, ceea ce înseamnă că va costa peste 350.000 euro. dar chiar și la acest preț producția este vândută pe doi ani.