Noul BMW M5 Touring a debutat cu același sistem PHEV de la M5 berlină care oferă peste 700 CP și dinamică de supercar.
Ceea ce vedeți aici este a treia generație M5 Touring, spre deosebire de premiera de acum doi ani, când vedeam primul BMW M3 Touring din istorie. Însă break-ul de clasă mare a avut prima versiune M pe a doua generație a Seriei 5 (L6), apoi pe a patra (V10) și acum, când a trecut la ceea ce BMW numește sistem de propulsie M Hybrid. De asemenea, acesta este și primul M5 Touring echipat cu tracțiune integrală.
La nivel estetic, M5 Touring adoptă, cum era de așteptat, partea frontală a berlinei M5, iar în spate, deasupra hayonului a fost integrat un eleron decupat. Normal, cele patru tradiționale țevi de eșapament, plus necesarul difuzor de aer.
Break-ul M5 este a treilea model M care adoptă sistemul hibrid de propulsie M Hybrid. de fapt este un PHEV preluat de la BMW XM. Motorul este cunoscutul V8 de 4,4 litri, care produce 585 CP și 750 Nm, dar acesta este ajutat de un motor electric de 197 CP și 280 Nm, astfel că totalul noului M5 Touring este de 727 CP și 1.000 Nm. Bateria are capacitatea de 22,1 kWh (18,6 kWh, net). astfel că poate asigura autonomie electrică de 67 km. Se poate încărca doar la AC, la maxim 7,4 kW.
În aceea ce privește dinamica, M5 Touring se pate lăuda cu 3,6 secunde până la 100 km/h (cu 0,1 s mai lent decât sedanul), în condițiile în care, cu o masă la gol de 2,55 tone, break-ul este cu 40 kg mai greu decât berlina. Ce are însă BMW M5 Touring, pe lângă direcția integrală, diferențial blocabil Active M pe puntea spate, frâne ceramice și cinci moduri de rulare? Spațiu la discreție. Break-ul german păstrează volumul portbagajului de 500 litri (1.630 cu bancheta rabatată), adică cu ’70 litri mai puțin decât celelalte versiuni de motorizare ale Touring-ului.
BMW M5 Touring va avea premiera la Monterey Car Week, în California, iar lansarea comercială are loc în luna noiembrie a acestui an, după debutul producției la uzina BMW din Dingolfing. Producătorul german spune că cele mai importante piețe pentru noul M5 Touring sunt Germani și Statele Unite, urmate de Marea Britanie, Canada și Elveția.