Volvo tocmai a prezentat oficial cel mai mic SUV din gamă. Volvo EX30 este conceput doar cu propulsie electrică și poate fi cel mai rapid Volvo creat vreodată.
Volvo EX30 urmează limbajul de design legat și rece pe care constructorul suedez l-a adoptat acum mai mulți ani. Astfel, farurile sunt în cunoscuta formă a ciocanului lui Thor, care încadrează o grilă închisă, iar partea de jos, ieșită în relief, îi dă un aspect robust micului SUV. Totuși, au apărut și niște linii mai pasionale, cum ar fi cele ale capotei față, ale cărei extremități laterale conturează pasajele roților. În spate vedem stopurile cu semnătura luminoasă în forma literei C, plasate nu pe hayon, ci pe laterale. Acestea sunt susținute de unele mai mici, plasate un etaj mai sus, pe lateralele lunetei înguste.
La interior, minimalismul este cuvântul de ordine. Totul este dominat de display-ul central, stil tabletă, de 12,3 inchi, poziționat vertical, care rulează sistemul preferat de Volvo: Google Automotive. În rest, planșă de bord evidențiază grilele de aerisire plasate tot vertical. Volanul mic este aplatizat atât în partea superioară, cât și în cea inferioară și nu are un tablou de bord propriu-zis în spatele său. La baza parbrizului este plasat un sound bar, care, spune Volvo, garantează o experiență acustică excelentă și – totodată – în lipsa boxele din portiere, lasă loc unor spații de depozitare mai mari.
Toate materialele din interior sunt în mare măsură reciclate, iar luminile ambientale sunt inspirate de natura suedeză (adică poți crea inclusiv ambientul Aurorei Boreale).
Variabilitate tehnică
Volvo EX30 este propus cu mai multe tipuri de baterii, cu un motor electric sau două, pentru a avea tracțiune integrală:
– versiunea de bază cu un motor de 272 CP la puntea spate, baterie de 51 kWh brut/49 kWh net, autonomie WLTP 344 km
– un motor de 272 CP la puntea spate, baterie de 69 kWh brut/64 kWh net, autonomie WLTP 480 km
– două motoare, 428 CP în total, baterie de 69 kWh brut/64 kWh net, autonomie WLTP 460 km. Aceasta din urmă accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 3,6 secunde, fiind cel mai rapid Volvo din istorie!
Producătorul suedez ne mai spune că bateria mare de 69 kWh suportă încărcare la 153 kW, în timp ce versiunea de bază permite încărcare la 134 kW. Astfel, bateria se încarcă de la 10 la 80% în numai 25 minute.
EX30 se vrea Volvo-ul cu cea mai redusă amprentă de carbon. Astfel, suedezii spun că, pe parcursul a 200.000 de km, emisiile totale (materiale, producție, etc.) sunt sub 30 tone de CO2.
Curând, Volvo EX30 va putea fi comandat pe majoritatea piețelor europene. Prețul său de bază va fi în jurul a 38.000 euro, iar mașina va putea fi atât cumpărată, cât și doar utilizată, în baza unui abonament.
UPDATE:
Noul Volvo EX30 poate fi deja comandat și în România.
Prețuri Volvo EX30 în România
Noua electrică suedeză este disponibilă în trei versiuni de echipare.
- Versiunea de bază, Core, este disponibilă cu motorul de 272 CP, tracțiune spate, baterie de 51 kWh brut/49 kWh net, autonomie 344 km, accelerație 0 – 100 km/h în 5,7 secunde pentru un preț de pornire de 38.500 euro.
- Tot versiunea Core poate fi comandată cu același motor, dar bateria de 69 kWh brut/64 kWh net, autonomie 480 km, accelerație 0 – 100 km/h în 5,3 secunde începând de la 43.750 euro.
- Al doilea nivel de echipare, Plus, poate avea trei configurații tehnice: A. 272 CP, tracțiune spate, baterie de 51 kWh brut/49 kWh net, autonomie 344 km, accelerație 0 – 100 km/h în 5,7 secunde pentru un preț de pornire de 41.450 euro B. 272 CP, bateria de 69 kWh brut/64 kWh net, autonomie 480 km, accelerație 0 – 100 km/h în 5,3 secunde începând de la 47.250 euro și C. două motoare, 428 CP, bateria de 69 kWh brut/64 kWh net, autonomie 460 km, accelerație 0 – 100 km/h în 3,6 secunde, începând de la 49.900 euro.
- Cel mai bun nivel de echipare, Ultra, permite configurarea versiunii cu un singur motor și bateria de 69 kWh brut/64 kWh net pentru un preț de 50.400 euro, dar și a celei cu două motoare, pentru un preț de bază de 53.050 euro.