Home Modele noi Aston Martin DB12 cu 680 CP

Aston Martin DB12 cu 680 CP

de Răzvan Măgureanu
Aston Martin DB12

Aston Martin DB12, succesorul lui DB11, are sub capotă un V8 biturbo de patru litri și 680 CP și marchează 110 ani de existență a lui Aston Martin și 75 ani de lansarea primului model DB. 

Aston Martin DB12 este în proporție de 80% o mașină nouă: trenul de rulare, interiorul și sistemul multimedia sunt noi la fel ca și logo-ul din față și spate. Ampatamentul de 2805 mm este identic cu al fostei generații, dar ecartamentele sunt mai late cu 6 mm în față și 22 mm în spate.

Motorul V8 bi-turbo de origine Mercedes-AMG este în principiu același dar mult mai puternic datorită turbocompresoarelor mai mari, sistemului de răcire reproiectat, profilelor camelor modificate și raportului de compresie optimizat.

De asemenea, sistemul de răcire a fost optimizat prin adăugarea unui radiator suplimentar care să asigure o temperatură corectă a aerului de admisie în orice condiții. În plus, prizele de aer frontale au o suprafață cu 56% mai mare permițând ca mai mult aer rece să treacă către radiatoare în timp ce prizele de aer de pe capotă permit evacuarea aerului cald de la cele două turbocompresoare.

Astfel, motorul dezvoltă 680 CP și 800 Nm, cu 170 CP și 125 Nm mai mult decât la fostul V8. Puterea este transmisă la roțile spate prin intermediul unei cutii automate cu 8 trepte și în premieră la Aston Martin prin intermediul unui diferențial electronic blocabil de la 0 la 100% conectat cu sistemul ESP.

Aston Martin spune că noul Aston Martin DB12 este cel mai incisiv DB construit vreodată, având un raport final mai scurt de 3,083:1 și o direcție foarte scurtă, cu numai 2,4 ture de volan de la un capăt la altul (raport de demultiplicare de 13,09:1).  De asemenea, Aston Martin promite că rigiditatea torsională s-a îmbunătățit cu 7%.

DB12 accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 3,6 secunde și atinge o viteză maximă de 325 km/h.

Pentru prima dată, un producător utilizează pneurile Michelin Pilot Sport 5S care la DB12 au dimensiunile de 275/35 R21 în față și 315/30 R21 în spate, cu codul AML inscripționat pe flancuri. Pneurile promit să fie cu 20% mai silențioase datorită unei spume poliuretanice introduse în ele. DB12 este echipat standard cu discuri de frână de oțel de 400 mm în diametru pe față și 360 mm pe spate, opțional fiind disponibile frâne ceramice care sunt mai ușoare cu 27 kg.

Interior nou cu sistem multimedia modern 

În sfârșit, Aston Martin nu mai utilizează un sistem multimedia old-dated de la Mercedes. Noul sistem este primul dezvoltat in -house de Aston Martin, are un display de 10,25 inch cu o rezoluție de 1970 x 720 pixeli și beneficiază de Apple CarPlay și Android Auto.

Aston Martin a păstrat în mare parte butoanele fizice organizate similar cu cele de la Porsche sau Mercedes-AMG GT cu butonul de start plasat pe consola centrală în fața joystick-ului schimbătorului de viteze și butoane rotative pentru reglajul temperaturii și volumului audio. Șoferul are la dispoziție cinci moduri de rulare: GT, Sport, Sport+, Wet și Individual.

Livrările vor începe în trimestrrul al treilea din 2023, la 75 de ani de la premiera lui “Spa Model” la salonul de la Londra în 1948. Modelul sport cu motor de 2 litri a fost primul lansat după ce industriașul David Brown a cumpărat firma Aston Martin pentru circa 20.000 lire sterline. Primul model cu inițialele DB a fost DB2 în 1949.

Principalii concurenți sunt Ferrari Roma și Bentley Continental GT iar prețul estimat este de 225.000 euro.

Aston Martin DB12Aston Martin DB12Aston Martin DB12Aston Martin DB12

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.