Volkswagen a prezentat oficial noul VW Passat Variant. A noua generație Passat, construită pe platforma MQB Evo, este disponibilă doar în versiune break.
Faptul că noua generație Passat va fi oferită doar în versiune break (Variant) se știa de mai mult timp, pentru că locul berlinei a fost luat de noul VW ID.7. După ce l-am văzut camuflat, acum noul VW Passat Variant este dezvăluit complet și pregătit pentru debutul oficial de la Salonul de Mobilitate de la München.
Noul Passat Variant urmează linia de design actuală (cea a familiei ID), dar arată clar că este un model cu motorizări termice. la partea frontală atrage atenția grila inferioară de mari dimensiuni, chiar și mai mari la versiunea R-Line, în timp ce stopurile compacte sunt unite de o linie LED. Noul Passat Variant este sensibil mamare decât predecesorul său. Lungimea ajunge la 4,917 metri (se apropie de clasa mare, deși este un break de clasă medie), iar ampatamentul este cu 50 mm mai mare (2.841 mm). Înălțimea de 1.506 mm este similară modelului precedent. Volumul portbagajului variază între 650 și 690 litri, în configurație cu 5 locuri și ajunge la un maxim de 1.920 litri cu bancheta rabatată. Cu toată această caroserie de dimensiuni apreciabile, s-a reușit obținerea unui coeficient aerodinamic de 0,25 (0,31 la generația anterioară), adică vorbim despre cel mai aerodinamic model Passat produs vreodată.
La interior, noul VW Passat Variant abordează un cu totul alt stil. Tabloul de bord digital (10,25 inchi, în echiparea de serie), iar noua generație a sistemului de infotainment MIB4 oferă fie un display central digital de 12,9 inchi sau, în funcție de echipare, display de 15 inchi. Volkswagen spune însă că meniul a fost regândit pentru a fi mult mai intuitiv. Apropo de asta, butoanele de pe volan sunt acum fizice. De asemenea, va fi disponibil opțional și un Head-up Display de mari dimensiuni și destul de complex în ceea ce privește structura informațiilor afișate. Observați că schimbătorul cutiei DSG a fost mutat pe coloana de direcție, exact cum a procedat și Skoda la noile generații Superb și Kodiaq. Pentru un plus de agilitate și confort, noul Passat Variant este disponibil (opțional) cu șasiul adaptiv DCC Pro și noile scaune ergoActive (cu masaj).
Diesel, benzină și PHEV
Noul VW Passat Variant va fi disponibil din 2024 cu trei motorizări diesel, trei pe benzină și două versiuni PHEV. Vorbim despre motorul diesel de 2.0 litri TDI, cu trei versiuni de putere: 122, 150 și 193 CP. La baza versiunilor pe benzină este motorul de 1.5 litri eTSI, oferit acum cu sistem mild-hibrid de 48V, care produce 150 CP. Urmează apoi motorul de 2.0 litri TSI, oferit cu 204 sau 265 CP. Tracțiunea integrală 4Motion este standard pentru motorul pe benzină de 265 CP și cel diesel de 193 CP. Cutia de viteze DSG este standard pentru toate aceste motorizări.
Cele două versiuni PHEV se bazează pe motorul de 1,5 litri TSI, combinat cu un motor electric. Versiunea de bază produce un total de 204 CP, iar cea superioară oferă 272 CP. Ambele au aceeași baterie, 19,7 kWh (net), care permite autonomie electrică în jurul 100 km. Un alt upgrade a fost făcut la nivelul puterilor de încărcare. Bateria se poate încărca la AC cu maxim 11 kW (erau doar 3,6 kW până acum), iar la DC puterea maximă de încărcare ajunge la maxim 50 kW. Volkswagen ne mai spune că PHEV-urile au autonomie totală de aproape 1.000 km.