Modele noi Știri

Peugeot 508 Sport Engineered – Primul model sport eco al noii divizii

Peugeot 508 Sport Engineered
Peugeot 508 Sport Engineered

Constructorul francez a prezentat primul modele al unei noi divizii. Peugeot 508 Sport Engineered combină performanța sportivă cu ecologia, fiind dezvoltat pe baza versiunii PHEV.

Anul acesta, Peugeot sărbătorește 210 ani de existență și are mai multe proiecte în acest sens. Cu ocazia unui eveniment dedicat acestei aniversări, francezii au anunțat crearea unei noi divizii, Sport Engineered, al cărei scop este transformarea modelelor electrificate în modele cu performanțe sportive, care să speculeze la maxim caracteristicile de cuplu și putere ale motorizărilor full electrice sau electrificate. Neo-performanță, cum îi spune Peugeot. Sigla acestei divizii este formată din semnul a 3 gheare din criptonită, a cărei culoare simbolizează performanța responsabilă.

Peugeot 508 Sport Engineered

Primele două modele create de noua divizie sunt Peugeot 508 Sport Enginereed, sedanul, dar și versiunea SW. Este ce mai puternică mașină de serie construită vreodată de Peugeot. Sistemul PHEV al mașinii a fost modificat, astfel încât Peugeot 508 Sport Engineered oferă o putere maximă de 360 CP și un nivel de cuplu de 520 Nm.

Performanțele arată foarte bine. Accelerația 0 – 100 km/h este posibilă în 5,2 secunde, repriza 80 – 120 km/h în trei secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Modelul francez are 5 moduri de lucru:

  • Electric. Se rulează strict electric, în condițiile în care bateria de 11,5 kWh asigură o autonomie maximă de 42 km. Viteza maximă în modul electric este de 140 km/h.
  • Comfort. Rulare în modul hybrid, dar cu suspensiile setate pentru maximum de confort.
  • Hybrid. Sistemul selectează automat funcționarea motoarelor electrice și a celui de 1,6 litri pe benzină, pentru un minim de consum.
  • Sport. În acest mod sunt disponibili toți cei 360 CP, dacă bateria este încărcată la capacitate maximă și de acest lucru are grijă motorul termic, care are și rol de generator. Se modifică răspunsul suspensiei, direcției și accelerației.
  • 4WD. Se utilizează și motorul electric al punții spate, pentru un plus de tracțiune, în funcție de condițiile de aderență. Bateria nu rămâne niciodată atât de descărcată încât să nu poată angrena puntea spate prin intermediul motorului electric.

Reîncărcarea bateriei se face în 7 ore de la o priză normală, circa 4 ore de la  o priză de 16A și mai puțin de 2 ore de la un WallBox de 32A. 

Consumul mediu oficial, pe prima sută de km, cu bateria încărcată la maxim este de 2,03 litri/100 km.

Peugeot 508 Sport Engineered

Pentru o ținută de drum cât mai sportivă, francezii au operat o serie de modificări. Au optimizat răspunsul suspensiei în modurile Comfort, Hybrid și Sport, ecartamentul față a crescut cu 24 mm, iar cel spate cu 12 mm, iar poziția la volan a fost coborâtă. Sistemul de frânare folosește discuri de 380 mm pe puntea față și etriere cu 4 pistonașe. Pneurile sunt Michelin Pilot Sport 4S.