Peugeot a prezentat la CES conceptul Peugeot Inception, care va inspira designul viitoarelor modele electrice ale mărcii franceze, construite pe o nouă familie de platforme.
Nu surprinde pe nimeni prezentarea unui concept ca i Vision Dee la CES, pentru că BMW participă de multi ani la acest salon de tehnologie din Las Vegas. Dar Peugeot nici măcar nu activează pe piața americană (francezii s-au retras în 1991) și totuși a prezentat în cadrul CES noul Peugeot Inception, un concept care dezvăluie direcția către un nou limbaj estetic și electrificare.
Inception arată spectaculos și reinterpretează elementele de design actuale ale mărcii franceze. Astfel, cele trei dungi luminoase orizontale de pe partea frontală sunt tăiate de cele trei gheare oblice, care reprezintă luminile de zi. O idee pe care o vom vedea aplicată la modelele Peugeot lansate începând cu anul 2025.
Pe laterale vedem ceea ce Peugeot numește Tech Bar, o bandă media care poate afișa diverse informații atunci când șoferul se apropie, iar spatele masiv se prezintă cu cele trei gheare pe post de stopuri, ce par integrate într-o suprafață ce ar putea fi, de fapt, un display. Mai remarcăm și suprafața vitrată foarte mare (7,25 metri pătrați), la care contribuie din plin parbrizul care cuprinde aproape o jumătate din capotă.
Interiorul este dintr-un film SF, dar francezii spun că unele idei se vor regăsi la viitoarele modele Peugeot. În primul rând, constructorul francez duce mult în viitor sistemul i-Cockpit. Volanul deptunghiular, care acționează un sistem de direcție by-wire, are patru sfere în cele patru colțuri, cu ajutorul cărora se pot controla diverse funcții. La fel și de pe display-ul din mijlocul volanului. Se numește Hypersquare și este completat de un afișaj circular (Halo Cluster) pe post de tablou de bord, care nu afișează doar informații pentru șofer, ci și pentru cei din exterior, profitând de expunea oferită de parbrizul uriaș.
Pentru că vorbim despre un concept, Hypersquare se retrage în timpul condusului autonom și lasă loc unui display mare, care se ridică de la nivelul podelei.
O nouă generație de platforme
Peugeot Inception rulează pe platforma STLA Large a grupului Stellantis, care va debuta chiar în acest an pe modelele mari ale grupului (în special cele americane). Pentru Inception a fost folosită pentru că mașina are o lungime de 5 metri. Înălțimea este foarte redusă: 1,34 metri. Conceptul este, evident, electric. Are două motoare, deci tracțiune integrală, care dezvoltă 680 CP și asigură accelerația 0 – 100 km/h în mai puțin de 3 secunde. Bateria are capacitatea de 100 kWh, ceea ce permite autonomie de 800 km, în condițiile în care Peugeot avansează valoarea de 12,5 kWh/100 km în ceea ce privește consumul. Constructorul francez susține că arhitectura de 800V permite obținerea a 150 km autonomie în doar 5 minute de încărcare.