Sony și Honda au prezentat la CES primul lor model electric, la stadiul de prototip, care va fi oferit sub noul brand Afeela.
Sony a anunțat cu mai mult timp în urmă că vrea să producă mașini electrice și o va face în parteneriat cu Honda, tocmai pentru a micșora timpul de dezvoltare și pentru a beneficia de uzinele și know-how-ul constructorului japonez. La CES a fost dezvăluit și primul prototip al acestei alianțe. Nu are un nume, dar va fi oferit sub brandul Afeela, gestionat de noua entitate SHM (Sony Honda Mobility).
Afeela (îi vom spune astfel prototipului, până când va avea propriul nume) este un sedan destul de mare, la cei 4,9 metri lungime și 1,9 metri lățime, dar și destul de scund (1,46 metru înalțime). Cu ampatament de 3 metri promite spațiu interior generos pentru pasagerii din spate. Evident, această valoare îi va ajuta pe japonezi să acomodeze și bateriile.
Prototipul se prezintă cu linii curate, un Media Bar, cu jocuri de lumini prin care poate comunica cu exteriorul, oglinzi exterioare înlocuite de camere și un spate plonjat, care inspiră dinamică.
Interiorul este la fel de curat, cu comenzi fizice minimale. Volanul este stil manșă, iar planșa de bord este dominată de display-ul tabloului de bord, iar ceea ce trebuia să fie display-ul central se întinde pe tot restul planșei de bord. La ambele extremități, alte două monitoare care afișează imaginile camerelor video pe post de oglinzi retrovizoare exterioare. Cam cum este aranjamentul și la Honda e. La capitolul comenzi fizice nu avem decât butonul rotativ de pe consola centrală. Plafonul este panoramic.
Afeela va fi produs pe platformă dezvoltată de Honda, în timp ce Sony se va ocupa de multimedia și mobilitate. Deja a fost anunțat faptul că mașina se bazează pe 45 de senzori și camere, iar partea hardware are o putere de procesare de 800 TOPS (Tera Operation per Second). La partea de procesare Afeela contează pe Qualcomm Technologies.
SHM nu a anunțat deocamdată nimic despre partea de propulsie (electrică), dar ne spune că Afeela va putea avea autonomie de Nivel 3, acolo unde legislația o va permite.
Mașina, care va fi produsă la uzinele Honda din SUA, va putea fi precomandată începând cu prima parte a anului 2025, în toamna acelui an va intra la vânzare, iar la începutul lui 2026 sunt programate primele livrări. Prima piață va fi cea din SUA.