Piața auto din România a crescut în 2022, comparativ cu anul 2021, la nivelul înmatriculărilor de mașini noi, în ciuda crizei semiconductorilor și a termenelor tot mai lungi de livrare.
În primele zile ale noului an avem rezultatele atinse de piața auto din România în anul anterior. Astfel, în 2022, înmatriculările de autoturisme noi au ajuns la 129.328 de unități, ceea ce reprezintă o creștere de 6,7% față de anul 2021, când piața auto din România înregistra un volum de 121.208 unități.
Rezultatul este chiar bun, având în vedere perpetuarea crizei semiconductorilor, perturbările cauzate de războiul din Ucraina, creșterile susținute de prețuri și termenele de livrare din ce în ce mai mari, care ajung chiar și la un an pentru anumite modele. Asta în condițiile în care vorbim despre numărul de autoturisme înmatriculate, deci nu intră aici cele comandate, care nu au fost încă livrate clienților.
Iată cum arată clasamentul mărcilor cu cele mai mari vânzări (autoturisme înmatriculate), în România, în 2022:
- DACIA = 39.910 unități
- TOYOTA = 10.200 unități
- HYUNDAI = 9.551 unități
- SKODA = 8.669 unități
- FORD = 8.645 unități
- RENAULT = 8.443 unități
- VOLKSWAGEN = 8.203 unități
- MERCEDES = 3.572 unități
- PEUGEOT = 3.532 unități
Cum era de așteptat, Dacia este campioana vânzărilor, cu aproape 40.000 de exemplare înmatriculate, dintre care 10.000 de unități doar pentru electricul Spring. Urmează, la mare distanță, Toyota, iar ultima treaptă a podiumului aparține celor de la Hyundai. De remarcat faptul că , deși la mare distanță de locul 7, Mercedes este singura marcă premium din acest top.
În același timp, înmatriculările de autoturisme second hand (înmatriculate pentru prima dată în România) au atins volumul de 316.332 unități, ceea ce reprezintă o scădere substanțială, de 20%, față de anul anterior, când această zonă a pieței era la 395.759 de unități.