Home Lifestyle Porsche 964 Restomod cu look de 930 Turbo de la Singer

Porsche 964 Restomod cu look de 930 Turbo de la Singer

de George Grosu

Compania californiană Singer Vehicle Design își extinde gama cu un nou model intitulat Turbo. Conceptul Singer Turbo a fost creat ca răspuns la numeroasele solicitări venite din partea clienților și oferă o perspectivă asupra următoarei restaurări spectaculoase de la Singer.

Singer a stabilit o nouă tendință cu restaurarea modelului Porsche 964 în stilul modelului 911 din Seria F de la începutul anilor ’70. Acum americanii trec la o nouă etapă iar de data aceasta sursa de inspirație o constituie modelul 930 Turbo. Acesta reprezintă de fapt un proiect mai vechi al fondatorului companiei americane Rob Dickinson. „Prima mea experiență cu un Porsche 911 a fost când aveam vârsta de unsprezece ani și m-a lăsat fără cuvinte. Era vorba de un Porsche 930 Turbo negru cu scaune roșii. Studiul nostru este un tribut adus unui model care mi-a schimbat viața!” a menționat britanicul de 56 de ani.

Ca și celelalte restaurări ale companiei, noul Turbo se bazează pe seria 964 a modelului 911 construită între anii 1988 și 1993, dar designul se bazează pe modelul 911 Turbo din seria G prezentat în 1974 și denumit intern 930. Modelul 911 Turbo cu motor boxer supraalimentat de trei litri poziționat în spate, care furniza într-o primă fază 260 CP și mai târziu cu 300 CP, a fost primul model de serie cu motor supraalimentat de la Porsche și unul din primele automobile cu motor cu turbocompresor. Până în prezent, turbo-ul formează o identitate de marcă atât de puternică, încât chiar și cele mai puternice versiuni ale modelului Taycan au în denumirea acestora cuvântul „turbo” , chiar dacă este vorba despre un model cu propulsie electrică și nu dispune de motoare convenționale supraalimentate cu turbocompresor.

Singer Turbo prezintă elemente de design precum celebrele bare de protecție cu burduf, ornamentele negre de pe pasajele roților din spate, plăcuțele cu inscripția „turbo” și binențeles nelipsitul eleron spate de dimensiuni generoase. Chiar și proporțiile caroseriei sunt similare, mai ales că, caroseria modelului 911 din seria G fabricat între anii 1973 și 1988 diferă foarte puțin de seria 964 produsă între anii 1988 și 1993. În rest, caroseria lui Singer 930 Turbo nu mai are prea multe în comun cu cea a originalului. Aceasta este realizată din fibră de carbon pe cât de ușoară, pe atât de rezistentă, iar designul general a fost actualizat în multe detalii. Acest lucru este valabil și pentru interior, cu scaunele, instrumentarul de bord și echipamentul de dotări care amintesc de modelul original. Propulsorul din dotare se bazează pe cunoscutul boxer cu 6 cilindri de 3,6 litri și 250 CP fără supraalimentare al lui 964. Însă, în acest caz, capacitatea a fost crescută la 3,8 litri iar puterea la 450 CP. Boxerul răcit cu aer este supraalimentat de două turbocompresoare, iar o supapă electrică de limitare a presiunii reglează presiunea de supraalimentare. Alături de aceasta a fost implementat și un intercooler.

Motorul este oferit în combinație cu o transmisie manuală cu 6 rapoarte de la seria 993 a modelului 911, dar care a fost optimizată. Clienții pot alege în cazul noului Singer Turbo între tracțiunea pe roțile din spate și tracțiunea integrală. Interiorul poate fi, de asemenea, individualizat în funcție de cerințele clienților și dispune de scaune reglabile electric și încălzite, trapă cu acționare electrică, instalație de aer condiționat, decorațiuni din lemn sau instrumente cu look competițional inclusiv un boost gauge.

În mod tradițional, conducerea Singer nu oferă nicio informație despre prețuri, care oricum depind foarte mult de cerințele individuale ale clienților. Cu toate acestea, nu este un secret pentru nimeni faptul că prețul de achiziție al versiunii de bază este unul dintre articolele cele mai puțin importante. Cei care doresc să-l vizioneze în realitate pe noul Singer Turbo au posibilitatea cu ocazia evenimentului Goodwood Festival of Speed ​​​​din 23 – 26 iunie 2022, în sudul Angliei  sau două luni mai târziu la Pebble Beach (SUA) în cadrul evenimentului Monterey Car week.

Cu acest studiu Turbo, Singer Vehicle Design arată că nu le lipsește creativitatea și imaginația. Din unele surse se pare că există deja un număr de 70 de precomenzi pentru Singer Turbo, dar cu siguranță numărul acestora va crește.

Singer Turbo Concept
Singer Turbo Concept
Singer Turbo Concept
Singer Turbo Concept
Singer Turbo Concept
Singer Turbo Concept
Cockpit
Interior față
Scaune față
Interior spate
Instrumentar de bord
Motor

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.