Porsche a renunțat de mult – de prin 2002 când a sosit prima generație Cayenne – să mai asculte de „gurile rele”, astfel încât acum te poți lăuda că poți parca în fața vilei cu piscină și un break dotat cu emblema constructorului din Stuttgart.
Desigur, după experiențele șoc avute cu SUV-urile Cayenne sau Macan, dar și apariția unui sedan odată cu prima generație Panamera, marea majoritate a omenirii s-a împăcat cu ideea că Porsche reprezintă cu mult mai mult decât seria clasică 911. Astfel, este ușor să acceptăm acum că vom avea un Porsche complet electric (oare au vreo idee surpriză de boxer pe baterii?!) sau că Panamera Sport Turismo este un station wagon aproape arătos. Oricum, nu suntem aici să reluăm discuția cu privire la styling-ul generației actuale Panamera, ci pentru a nota apariția modelului vârf de gamă.
Iar acesta nu este unul oarecare, deoarece dispune de propulsie hibridă și 680 CP – este de fapt exact același grup propulsor disponibil și cu Panamera Turbo E-Hybrid. Propulsorul V8 de 4 litri biturboși 550 CP a fost combinat cu un motor electric, rezultând o putere totală de 680 CP – și probabil cel mai puternic break de serie din lume (chiar dacă Porsche are alergie la orice apelativ de tipul break, station wagon, estate, etc.) Noul Panamera Sport Turismo Turbo S E-Hibrid este practic mai rapid decât numele său – poate parcurge 50 de km cu până la 140 km/h fără un strop de benzină, încărcarea acumulatorilor durând între 2,4 și 6 ore. Accelerația de la zero la 100 km/h durează doar 3,4 secunde (acum încercați cu un cronometru să rostiți numele complet) – și poate atinge 310 km/h, consumul mediu estimat fiind de doar 3l/100 km. Totul, pentru modica sumă de 188.592 euro – care din fericire include și TVA-ul în Germania…