Sfârșitul de mai ne aduce încă o serie de modele reîmprospătate: modelul urban Kia Rio, precum și două automobile teutone gata de aventuri în apropiata vacanță de vară. Alături de Mercedes-Benz Clasa E Coupé & Cabrio vom mai afla și primele informații despre noua anvelopă Pirelli Cinturato P7.
Cea de-a patra generație a modelului de clasă mică Kia Rio se prezintă cu noi și multiple îmbunătățiri – de la primul său sistem de propulsie mild-hybrid pe benzină la o nouă generație a sistemului de infotainment UVO Connect. Vânzările în Europa pentru Rio vor demara în al treilea trimestru al anului – inclusiv cu noul sistem de propulsie mild-hybrid „EcoDynamics+” livrat alături de un nou motor „Smartstream” pe benzină de 1.0 litri T-GDi.
Sistemul include o baterie compactă litiu-ion polimer de 48-volți și o unitate Mild-Hybrid Starter-Generator (MHSG). În același timp noul propulsor Smartstream înlocuiește generația anterioară „Kappa” de 1.0 litri T-GDi, livrând fix aceeași putere – 100 sau 120 CP – însă cu un cuplu maxim cu 16% mai mare pentru versiunea de top, de 200 Nm. Modelul Rio EcoDynamics+ aduce și noua transmisie manuală inteligentă (iMT) de la Kia de tip „clutch-by-wire”. Rio mai poate fi dotat cu o nouă versiune a motorului Kia aspirat de 1.2 litri, de 84 CP, în timp ce versiunea 1.0 litri T-GDi de 100 CP poate fi echipată și cu transmisia cu dublu ambreiaj și șapte trepte de viteză (7DCT).
Rio va fi unul dintre primele modele Kia din Europa echipate cu generația a doua a sistemului telematic UVO Connect – acesta av fi disponibil pe un ecran tactil și mai mare, de 8 inchi. În plus, sistemul va oferi conexiune wireless cu aplicațiile Apple CarPlay și Android Auto. Designul exterior a fost modificat subtil – grila „tiger-nose” este mai îngustă, spoilerul frontal mai lat și apar și noi proiectoare de ceață. Blocurile optice dispun acum standard de tehnologie LED și Kia a mai adăugat inclusiv două noi culori pentru caroserie – Perennial Grey și Sporty Blue.
Mercedes-Benz a decis că este timpul să ne abată atenția – un pic – de la situația actuală de criză. Astfel, după ce a prezentat recent îmbunătățirile pentru Clasa E limuzină, a sosit timpul – cu puțin înaintea debutului sezonului estival – să descoperim facelift-ul dedicat și variantelor E Coupe și Cabrio. Ambele – Clasa E Coupé și Cabrio – primesc același tratament, cele mai importante schimbări având loc în zona părții frontale. Clasa E Coupé și Cabrio primesc, în sfârșit, sistemul de infotainment MBUX – cu tot cu cele două ecrane masive de 12,3 inch. Acesta este dublat de noi sisteme de control – un touchpad și butoane capacitive pe volan, plus asistentul inteligent „Hey, Mercedes” – precum și de un sistem de navigație cu realitate augmentată.
Cele mai notabile schimbări la nivelul Clasei E Coupé și Cabrio au avut loc la nivelul sistemelor de propulsie. Modelul E450 renunță la formatul V6 pentru același șase în linie de pe limuzină – 3 litri turbo cu EQ Boost și 362 CP / 500 Nm. Versiunile AMG E 53 Coupé și Cabrio vin cu 429 CP și 520 Nm trimiși tuturor roților prin intermediul sistemului 4Matic și a unei transmisii automate cu nouă rapoarte.
Pirelli a lansat recent noua anvelopă Cinturato P7, un pneu de vară de înaltă performanță, care oferă o siguranță îmbunătățită, eficiență și sustenabilitate. Noile tehnologii dezvoltate pentru Cinturato P7 sunt capabile să reconcilieze caracteristicile conflictuale, precum performanța pe ud și rezistența redusă la înaintare, obținându-se un nou standard tehnologic. Noul pneu Cinturato P7 are o nouă compoziție ce dispune de un fel de „inteligență mecanică” care se poate schimba în funcție de temperaturile ambientale: ca și cum ar fi două compoziții într-una singură. Per total, durata de viață a pneului a crescut cu șase procente, rezistența la rulare a scăzut de asemenea, în medie cu o clasă (minus 12%), îmbunătățindu-se consumul de carburant cu patru procente măsurat în ciclul WLTP) precum și emisiile de CO₂.
1 comentariu
Foarte interesant, big like!