Știri Video

Premium vs. urban: Kia Rio sau Mercedes Clasa E Coupé & Cabrio

Premium vs. urban: Kia Rio sau Mercedes Clasa E Coupé & Cabrio

Sfârșitul de mai ne aduce încă o serie de modele reîmprospătate: modelul urban Kia Rio, precum și două automobile teutone gata de aventuri în apropiata vacanță de vară. Alături de Mercedes-Benz Clasa E Coupé & Cabrio vom mai afla și primele informații despre noua anvelopă Pirelli Cinturato P7.

Cea de-a patra generație a modelului de clasă mică Kia Rio se prezintă cu noi și multiple îmbunătățiri – de la primul său sistem de propulsie mild-hybrid pe benzină la o nouă generație a sistemului de infotainment UVO Connect. Vânzările în Europa pentru Rio vor demara în al treilea trimestru al anului – inclusiv cu noul sistem de propulsie mild-hybrid „EcoDynamics+” livrat alături de un nou motor „Smartstream” pe benzină de 1.0 litri T-GDi.

Premium vs. urban: Kia Rio sau Mercedes Clasa E Coupé & Cabrio

Sistemul include o baterie compactă litiu-ion polimer de 48-volți și o unitate Mild-Hybrid Starter-Generator (MHSG). În același timp noul propulsor Smartstream înlocuiește generația anterioară „Kappa” de 1.0 litri T-GDi, livrând fix aceeași putere – 100 sau 120 CP – însă cu un cuplu maxim cu 16% mai mare pentru versiunea de top, de 200 Nm. Modelul Rio EcoDynamics+ aduce și noua transmisie manuală inteligentă (iMT) de la Kia de tip „clutch-by-wire”. Rio mai poate fi dotat cu o nouă versiune a motorului Kia aspirat de 1.2 litri, de 84 CP, în timp ce versiunea 1.0 litri T-GDi de 100 CP poate fi echipată și cu transmisia cu dublu ambreiaj și șapte trepte de viteză (7DCT).

Premium vs. urban: Kia Rio sau Mercedes Clasa E Coupé & Cabrio

Rio va fi unul dintre primele modele Kia din Europa echipate cu generația a doua a sistemului telematic UVO Connect – acesta av fi disponibil pe un ecran tactil și mai mare, de 8 inchi. În plus, sistemul va oferi conexiune wireless cu aplicațiile Apple CarPlay și Android Auto. Designul exterior a fost modificat subtil – grila „tiger-nose” este mai îngustă, spoilerul frontal mai lat și apar și noi proiectoare de ceață. Blocurile optice dispun acum standard de tehnologie LED și Kia a mai adăugat inclusiv două noi culori pentru caroserie – Perennial Grey și Sporty Blue.

Premium vs. urban: Kia Rio sau Mercedes Clasa E Coupé & Cabrio

Mercedes-Benz a decis că este timpul să ne abată atenția – un pic – de la situația actuală de criză. Astfel, după ce a prezentat recent îmbunătățirile pentru Clasa E limuzină, a sosit timpul – cu puțin înaintea debutului sezonului estival – să descoperim facelift-ul dedicat și variantelor E Coupe și Cabrio. Ambele – Clasa E Coupé și Cabrio – primesc același tratament, cele mai importante schimbări având loc în zona părții frontale. Clasa E Coupé și Cabrio primesc, în sfârșit, sistemul de infotainment MBUX – cu tot cu cele două ecrane masive de 12,3 inch. Acesta este dublat de noi sisteme de control – un touchpad și butoane capacitive pe volan, plus asistentul inteligent „Hey, Mercedes” – precum și de un sistem de navigație cu realitate augmentată.

Premium vs. urban: Kia Rio sau Mercedes Clasa E Coupé & Cabrio

Cele mai notabile schimbări la nivelul Clasei E Coupé și Cabrio au avut loc la nivelul sistemelor de propulsie. Modelul E450 renunță la formatul V6 pentru același șase în linie de pe limuzină – 3 litri turbo cu EQ Boost și 362 CP / 500 Nm. Versiunile AMG E 53 Coupé și Cabrio vin cu 429 CP și 520 Nm trimiși tuturor roților prin intermediul sistemului 4Matic și a unei transmisii automate cu nouă rapoarte.

Premium vs. urban: Kia Rio sau Mercedes Clasa E Coupé & Cabrio

Pirelli a lansat recent noua anvelopă Cinturato P7, un pneu de vară de înaltă performanță, care oferă o siguranță îmbunătățită, eficiență și sustenabilitate. Noile tehnologii dezvoltate pentru Cinturato P7 sunt capabile să reconcilieze caracteristicile conflictuale, precum performanța pe ud și rezistența redusă la înaintare, obținându-se un nou standard tehnologic. Noul pneu Cinturato P7 are o nouă compoziție ce dispune de un fel de „inteligență mecanică” care se poate schimba în funcție de temperaturile ambientale: ca și cum ar fi două compoziții într-una singură. Per total, durata de viață a pneului a crescut cu șase procente, rezistența la rulare a scăzut de asemenea, în medie cu o clasă (minus 12%), îmbunătățindu-se consumul de carburant cu patru procente măsurat în ciclul WLTP) precum și emisiile de CO₂.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE