Home Teste Prezentare: Citroën C4 Cactus

Prezentare: Citroën C4 Cactus

de

CL 14.005.001

Fiind neconvențional, funcțional și confortabil, Citroën C4 Cactus încearcă să atragă clienți care doresc ceva mai mult decât un hatchback compact clasic. Mai mult, francezii apelează la tehnologia modernă pentru a încerca să obțină un preț competitiv.

Text: Cristian Sterea. Foto: Citroën

 

În 5 februarie, la exact 136 de ani de la nașterea lui Andre Citroën, fondatorul mărcii franceze, și la 5 ani de la lansarea gamei DS, a fost prezentat noul model C4 Cactus. Având un aspect foarte apropiat de conceptul omonim prezentat anul trecut, acest crossover care va activa în clasa compactă reprezintă o schimbare destul de radicală de atitudine pentru Citroën. Stilul sofisticat, accentele ușor clasice și eleganța discretă care caracterizează modelele din gama C tradițională, și mai ales DS, sunt înlocuite aici de un design avangardist, tineresc și neconvențional.

Interiorul este un mix de tehnologie modernă cu soluții simple, trainice și puțin costisitoare.

Interiorul este un mix de tehnologie modernă cu soluții simple, trainice și puțin costisitoare.

Surprinzător, modelul de serie preia de la concept nu doar aspectul general al caroseriei, ci și anumite detalii, precum blocurile optice atipice, pavilionul ce lasă senzația că plutește și protecțiile din zona aripilor. Nu lipsesc nici acele bandouri uriașe amplasate pe portiere și spoilere, denumite Airbumps, care, cu ajutorul unor capsule elastice umplute cu aer, previn zgârieturile sau avariile ușoare. De asemenea, inclusiv interiorul păstrează aceeași legătură strânsă cu conceptul și propune, în locul clasicelor instrumente de bord, două ecrane generoase. Mai sunt păstrate doar câteva butoane fizice, în rest sistemul de infotainment, precum și cel de climatizare vor fi controlate prin intermediul ecranului tactil de pe consola centrală, cu dimensiunea de 7 inchi. Acesta afișează și imaginile provenite de la camera sistemului de asistare la parcare, iar prin intermediul unei conexiuni de date 3G se oferă posibilitatea conectării la portalul dedicat, Citroën Multicity Connect. De aici pot fi instalate diferite aplicații care furnizează informații de trafic, despre hotelurile și restaurantele din zonă sau chiar recomandă benzinăriile cu cel mai accesibil preț al combustibilului. Soluțiile atipice continuă cu bancheta din față gen sofa, care înlocuiește cele două scaune individuale uzuale. În cazul versiunilor cu transmisii automate, comenzile pentru selectarea modului de rulare sunt amplasate în partea de jos a consolei centrale.

Airbumps, aceste bandouri uriașe amplasate pe uși și spoilere previn zgârieturile sau avariile ușoare.

Airbumps, aceste bandouri uriașe amplasate pe uși și spoilere previn zgârieturile sau avariile ușoare.

Având 4,16 m lungime și un ampatament de 2,6 m, Citroën afirmă despre C4 Cactus că oferă un spațiu interior similar hatchbackului C4, deși este ușor mai compact. Portbagajul poate primi până la 358 de litri de bagaje, mai puțin cu 52 decât cel de la C4. Noul sistem de montare în plafon a airbagului pasagerului din dreapta-față ar trebui să ofere mai multă siguranță și permite creșterea volumului torpedoului, îmbunătățind în același timp și accesul. Pentru a oferi protecție împotriva razelor ultraviolete, plafonul panoramic din sticlă utilizează un mod de filtrare al luminii similar ochelarilor de soare și împiedică pătrunderea căldurii în habitaclu.

Test: Citroën C5 2.0 HDI

 Prin utilizarea unei platforme tehnice revizuite și a unor motoare cu cilindree mică, greutatea lui C4 Cactus este menținută sub 1000 kg, deci e cu aproximativ 200 mai mică decât a lui C4. Totodată, cura de slăbire aplicată acestui model presupune și o capotă a motorului confecționată din aluminiu, geamuri spate batante și un spătar al banchetei dintr-o singură bucată. Încă nu se cunoaște gama de propulsoare, dar suntem asigurați că un sistem stop/start de oprire a motorului în momentele de staționare va fi oferit standard și că normele antipoluare Euro 6 vor fi îndeplinite. Cea mai economică versiune diesel va avea un consum de combustibil de doar 3,1 l/100 km, iar emisiile de CO2 vor fi de 82 g/km. Probabil că oferta va include noile motoare cu trei cilindri alimentate cu benzină, cu sau fără supraalimentare turbo, și dieselul de 1,6 litri în mai multe versiuni de putere.

Noua Škoda Fabia, din 2015

Citroën C4 Cactus va debuta la Salonul auto de la Geneva, iar startul vânzărilor este preconizat pentru vara aceasta. Prețurile nu sunt cunoscute, dar ne așteptăm la o ofertă competitivă. Mai mult, Citroën urmărește să le propună clienților un mod de plată lunar, similar sistemului de leasing, sau chiar pe numărul de kilometri parcurși, dar deocamdată detaliile nu sunt puse la punct.

ams 3/2014

Interiorul este un mix de tehnologie modernă cu soluții simple, trainice și puțin costisitoare.
Airbumps, aceste bandouri uriașe amplasate pe uși și spoilere previn zgârieturile sau avariile ușoare.

Articole similare