Home Retro Primele schițe cu HWA Evo, reîncarnarea lui Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II

Primele schițe cu HWA Evo, reîncarnarea lui Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II

de Răzvan Măgureanu
HWA-EVO-restomod-Mercedes-190E-2.5-16-EVO-II

HWA a prezentat primele schițe cu viitorul HWA Evo, reîncarnarea celebrului model Mercedes 190 E 2.5-16 EVO II, care va fi construit în doar 100 de exemplare.

În noiembrie 2023, HWA, fondată în 1998 de co-fondatorul AMG Hans-Werner Aufrecht, și partnere de competiții cu Mercedes, a anunțat că va construi prima sa mașină de stradă în 2025: o reîncarnare a modelului Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II.

Design similar al caroseriei, tehnologie de iluminare modernă 

Acum, firma germană a dezvăluit primele schițe ale acestui remake din care se observă că păstrează același design cu aripile față puternic evazate.  În schimb, spoilerele față și spate sunt diferite din motive aerodinamice și au prize de aer suplimentare în zonele laterale. Designul jantelor este identic cu cel al modelului original, dar dimensiunea acestora este mai mare: 18 inci standard (19 inci opțional), față de 17 inci pe modelul original.

Farurile au aceeași formă, dar tehnologia de iluminare este nouă și modernă, iar carcasa farurilor este neagră. Luminile dispun de tehnologie LED ascunsă sub sticla transparentă, însă semnalizatoarele sunt mai discrete. Stopurile păstrează, de asemenea, aceeași formă dar dispunerea luminilor este nouă, cu două benzi LED roșii.

Forma eșapamentului final este similară, dar include acum două țevi de eșapament. Logo-ul HWA apare în stânga spate iar Evo pe partea dreaptă, în timp ce pe capotă nu există nicio emblemă. Numele HWA apare, de asemenea, pe aripile față.

De asemenea, HWA Evo va fi mai mare decât modelul original: 4,58 metri lungime și 1,90 metri lățime față de 4,43 metri, respectiv 1,72 metri, în timp ce ampatamentul de 2,75 metri  este cu 8 cm mai mare.

Motor V6 bi-turbo, distribuție 50-50% a maselor

Trenul de rulare va fi diferit față de modelul original, cu brațe duble la toate roțile.  Cutia de viteze manuală cu 6 trepte a fost mutată în spate pentru a obține o distribuție mai bună a maselor, de 50-50%. Revista germană Auto Motor und Sport relatează că HWA Evo va folosi un motor V6 de 3 litri care dezvoltă  562 CP și 550 Nm, iar turația maximă va ajunge la 6.800 rpm.

Pentru a obține un centru de greutate scăzut, situat la doar 40 cm deasupra solului, HWA a ales soluția cu carter uscat, pompa de ulei fiind amplasată într-un rezervor separat care nu este poziționat sub motor, pentru a permite montarea motorului într-o poziție mai joasă.

HWA a folosit pe scară largă fibra de carbon pentru a obține o greutate redusă. Dar masa la gol va fi de 1.350 kg, cu doar 10 kg mai puțin decât modelul original, deoarece HWA a montat un motor V6 de 3 litri, mai greu decât cel cu 4 cilindri de 2,5 litri de la 190E 2.5-16 Evo II , iar mașina este mai mare decât ilustrul său predecesor.

Doar 100 exemplare și aproape 860.000 euro

Prețul este de 714.000 de euro plus TVA, ceea ce la un TVA de 19% înseamnă 849.660 euro. Pentru rezervare este necesar un avans de 30%. HWA Evo va fi prezentat în al doilea trimestru al anului 2024, iar primii clienți vor primi mașina la sfârșitul anului 2025. Vor fi construite doar 100 de exemplare.

Prin comparație, la licitații, un Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II se vinde cu circa 500.000 euro. Mercedes a produs doar câte 502 exemplare 190 Evo I și Evo II. Evo I a fost prezentat la salonul de la Geneva în martie 1989 iar Evo II tot la salonul de la Geneva în martie 1990. la acel moment, prețul lui Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II era de 136.720 DM (echivalent a 70.113 euro).

HWA-EVO-restomod-Mercedes-190E-2.5-16-EVO-IIHWA-EVO-restomod-Mercedes-190E-2.5-16-EVO-IIHWA-EVO-restomod-Mercedes-190E-2.5-16-EVO-IIHWA-EVO-restomod-Mercedes-190E-2.5-16-EVO-II

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.