Home Promo Propulsie electrică din fabrică pentru Mini original

Propulsie electrică din fabrică pentru Mini original

de Răzvan Măgureanu
Mini recharged la propulsie electrica

O idee genială: uzina Mini din Oxford oferă proprietarilor de Mini original posibilitatea de a le converti la propulsie electrică. Operațiunea este reversibilă și singura condiție este să aveți un Mini original în stare bună. 

Atât Mini cât și Fiat 500 au apărut în timpul crizei petrolului din dorința de a oferi consumatorilor mașini mici cu consum redus. Însă pe acea vreme nu exista propulsie electrică pentru că dacă ar fi existat, Alec issigonis, inventatorul lui Mini, ar fi luat-o cu siguranță în calcul.

Între timp, primul Mini electric construit pe baza versiunii moderne a lui Mini înregistrează un succes notabil, peste 50% din vânzările modelului cu 3 uși fiind versiunea electrică Mini Cooper S E.

De aceea, BMW s-a gândit că ar fi o oportunitate pentru cei care dețin un Mini original să le ofere și lor posibilitatea opțiunii pentru propulsia electrică. Un Mini electric clasic a fost prezentat la salonul de la New York în 2018 și s-a bucurat de un mare succes. De aceea, BMW a format o echipă dedicată la uzina Mini din Oxford care să se ocupe de dezvoltarea unei propulsii electrice pentru Mini clasic.

Sub numele Mini Recharged, BMW înlocuiește motorul termic original cu un motor electric și îi montează și o baterie dar vechiul motor cu ardere internă nu se aruncă deroarece întregul proces de transformare este reversibil. Adică, dacă peste câteva luni sau un an proprietarul nu e mulțumit de propulsia electrică se poate duce la uzină și cere să i se monteze înapoi motorul termic original.  Acest lucru este posibil deoarece motorul original este marcat și stocat astfel încât să fie reutilizat.

Revenind la propulsia electrică, motorul electric montat în Mini original are o putere de 90 kW (122CP) și îi conferă acestuia o accelerație de la 0 la 100 km/h în 9 secunde. Motorul este alimentat de o baterie Li-Ion care asigură o autonomie de 160 km WLTP.

BMW nu dă niciun fel de detalii nici despre capacitatea bateriei și nici despre costurile acestei transformări. Având în vedere însă autonomia promisă, este posibil ca Mini original să aibă bateria de 18,9 kWh net a primului BMW i3 care promitea o autonomie de 190 km, având un Cx mai bun decât al lui Mini original cu parbrizul său vertical.

Spre deosebire însă de primul BMW i3, Mini Recharged nu se poate încărca decât la stații AC cu până la 6,6 kW. Însă având în vedere capacitatea relativ mică a bateriei, nu este un impediment chiar așa de mare.

De asemenea, Mini Recharged primeşte grupul de instrumente central caracteristic, familiar încă din vremurile versiunii clasice, care acum afişează temperatura transmisiei, poziția selectorului cutiei de viteze (R,N,D), autonomia şi viteza.

Pentru cei ce doresc să înlocuiască propulsia clasică cu una electrică, mai trebuie să știe că vor trebui să facă omologare individuală pentru mașină când o vor importa. Și bineînțeles trebuie să transporte într-un fel sau altul Mini-ul original la uzina din Oxford.

Mini recharged la propulsie electricaMini recharged la propulsie electricaMini recharged la propulsie electricaMini recharged la propulsie electricaMini recharged la propulsie electricaMini recharged la propulsie electrica

 

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.