Din păcate autobuzele electrice produse în California și South Carolina nu sunt disponibile și în România – poate altfel ar fi stat licitația RATB dacă autoritățile aveau la dispoziție și un model de autobuz electric campion la capitolul autonomie.
Proterra, companie fondată în dorința de a oferi o alternativă prietenoasă cu mediul transportului public urban, s-a specializat de la bun început pe cercetarea, dezvoltarea și producția de autobuze electrice – fiind acum la mare concurență cu alte nume de renume din segment, precum Chinezii de la BYD sau mai recent, divizia de comerciale a Hyundai (Elec City are o autonomie de 290 km și acumulatori de 256 kWh). Nimeni – iar aici nu ne mai referim doar la modele comerciale, ci inclusiv la vehicule de pasageri – însă nu se poate măsura cu Proterra Catalyst E2, modelul lor de autobuz electric de 12 metri lungime ce a stabilit un nou record mondial la capitolul autonomie.
E2 a parcurs nu mai puțin de 1772 km cu un singur plin al acumulatorilor săi – este adevărat în condiții controlate, în cadrul Navistar Proving Grounds din New Carlisle, Indiana și fiind echipat cu versiunea de top a acumulatorilor produși de LG Chem. Cu o capacitate totală de 660 kWh, nici nu este de mirare o astfel de rază de acțiune – iar dacă în lumea reală, în condiții de trafic urban cotidian autobuzul este capabil de măcar jumătate, nu mai există practic nici un argument valabil împotriva sa. Desigur, detractorii ar putea aduce în discuție prețul exorbitant pentru modelul de vârf – dar tehnologia ambarcată este justificată, întreg autobuzul fiind practic un imens model de înaltă performanță, realizat din fibră de carbon și materiale compozite.