Americanii au decis să se joace cu noi – provocarea este de a descoperi schimbările aduse de un discret facelift pentru Renegade, Nissan este preocupat de campare prin Spania iar coreenii ne promit că SUV-ul Tucson va fi extrem de eficient cu noul sistem mild hybrid diesel.
Constructorul din SUA a ales Torino Motor Show din Italia pentru a dezvălui publicului facelift-ul operat pe modelul Renegade, versiunea Europeană, iar primele informații sunt la fel de puține precum pozele oficiale. Avem de-a face cu versiunea de vârf Limited aici – astfel încât este posibil ca anumite schimbări să nici nu apară pe modelele de bază, iar momentan nu avem idee cum arată interiorul.
Nissan se pregătește intens de sezonul cald în însorita Spanie, prezentând pentru prima oară o conversie oficială a modelului complet electric e-NV200 la formatul „camper van” – publicul putând admira noii companioni de vacanță în cadrul Madrid Motor Show. Noul e-NV200 Camper a stat alături de versiunea similară NV300 (propulsie convențională), oferind cu ajutorul acumulatorilor de 40 kWh o autonomie între 200 și 300 de km – deci vă sugerăm escapade la munte sau la mare doar dacă locuiți în vecinătate… În schimb NV300 Camper are parte de familia de motorizări diesel compacte de 1,6 litri, iar pentru ambele transformarea în rulotă a dus la apariția unui acoperiș/cort, precum și a instalațiilor necesare (apă, gaz, refrigerare) pentru bucătărie. În plus, la bord pot lua loc patru persoane – există un pat în „dormitor” și încă unul dublu în zona plafonului înălțat.
Pentru prima oară la Hyundai, și probabil și în lume, un SUV – versiunea cu facelift Tucson – va fi disponibil cu un sistem de propulsie de tip mild hybrid diesel, cu baterie Li-Ion de 48V. Tehnologia este disponibilă pentru motorizarea de 2 litri, și include o baterie litiu-ion de 0,44 kWh 48 volt, un motor generator de pornire Mild Hybrid Starter Generator (MHSG), un convertor LDC (joasă tensiune DC/DC) și un invertor. Sistemul va oferi un plus de putere de maxim 12 kW, în timpul decelerării și al frânarii, energia cinetică este recuperată pentru a încărca bateria, economia de combustibil fiind de până la 7 % (cutie de viteze manuala), conform standardului NEDC. De asemenea, din primăvara anului viitor tehnologia mild hybrid diesel va fi oferită și în combinație cu noul propulsor diesel Smart Stream de 1,6 litri, tot pe Tucson.