Home Lifestyle Șapte modele Porsche rare scoase la licitație

Șapte modele Porsche rare scoase la licitație

de Răzvan Măgureanu
Porsche 911 GT2 RS

Casa de licitații Sotheby’s vinde pe 28 februarie 2021 șapte modele Porsche rare care provin dintr-o colecție elvețiană.  

Cunoscuta casă de licitații Sotheby’s organizează o licitație online Open Roads. Ofertele pentru cele 57 loturi de mașini se pot depune de vineri 19 februarie. Licitația propriu-zisă va avea loc în weekendul 26-28 februarie. Pe 26 februarie se licitează mașini din Europa și Marea Britanie, pe 27 februarie mașini din SUA iar pe 28 februarie colecția Porsche: 911 R, două GT2 RS, un 918 Spyder, un Carrera GT, un 997 Sport Classic și un 993 Turbo Cabriolet.

Foto: Remi Dargegen/RM Sotheby’s

Colecție de Porsche rare

Colecționarul elvețian anonim a reușit să colecționeze șapte din cele mai rare și mai dorite modele Porsche din ultimii 25 de ani.  Acesta a cumpărat unele dintre mașini de noi, dar niciuna nu are un număr prea mare de kilometri la bord. Iată care sunt acestea.

Porsche 911 Turbo 993 Cabriolet (1995)

Porsche-911-Turbo-Cabriolet-993-1995

Cea mai rară mașină din colecție este, de asemenea, cea mai discretă: Porsche Exclusive a construit un 993 Turbo Cabriolet doar în 14 exemplare. Dar pe lângă exclusivitate, acest model nu are motorul bi-turbo al lui 993, ci pe cel cu un singur turbo al lui 964. Doar eleronul masiv, prizele de aer în spoilerul față și ecartamentul spate mai lat indică această conversie de motor care a costat 89.500 DM, ridicând prețul de nou la 240.300 DM. Porsche Exclusive a instalat, de asemenea, o transmisie manuală cu ambreiaj automat pe acest model.

Porsche 911 GT2 RS 991 (2018)

În schimb, un GT2 RS pare să fie ceva mai obișnuit. Exemplarul vopsit în Azzuro California Metallic are mai puțin de 450 de kilometri la bord. Aceasta înseamnă că GT2 RS 991 cu 700 CP este încă o mașină nouă, în ciuda vârstei sale de doi ani. Apropo, GT2 RS este în continuare cea mai puternică și rapidă versiune legală de stradă 911. Are unul din cei mai buni timpi din istorie pe circuitul de la Nürburgring:
6: 47,3 minute.

Porsche 918 Spyder (2014)

Porsche-918-Spyder-2014

Nici chiar supersofisticatul  918 Spyder nu a fost mai rapid la Nurburgring, timpul înregistrat fiind de 6:57. Însă pentru acea perioadă rezultatul a fost excepțional.  918 Spyder are un sistem de propulsie hibrid cu motor electric în față și motor V8 aspirat la puntea spate care funrizează împreună 885 CP. Colecționarul elevețian l-a cumpărat de nou și a bifat o opțiune extrem de scumpă: vopseaua Chrom blue liquid metal a costat 47.600 euro. Interiorul este îmbrăcat în piele mocca brown. Casa de licitații spune că din cele 918 exemplare 918 Spyder doar trei au această vopsea exclusivă.

Porsche Carrera GT (2004)

Porsche-Carrera-GT-2004

Una dintre ultimele mașini super sport cu motor aspirat și cutie de viteze manuală. În spatele locurilor nu lucrează un motor boxer cu șase cilindri ci un V10. Exemplarul propus spre vânzare are culoarea speed yellow, a fost comandat inițial în SUA și este în colecția elevețianului de 10 ani. Ultima revizie a fost făcută în martie 2020.

Porsche 911 R (2017)

Porsche reușește întotdeauna să își surprindă fanii. 911 R este de fapt un GT3 cu transmisie manuală. Din cauza numărului limitat de exemplare, 911 R a devenit rapid foarte scump.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?