Stellantis a decis să reducă prețurile la Citroen și astfel marca franceză se repoziționează contra Dacia. În România încă reducerile de prețuri nu au fost aplicate.
Inflația din industria auto a șocat prin creșterile abrupte de preț într-o perioadă foarte scurtă. Dar oamenii nu mai sunt dispuși să plătească prețuri enorme pentru modelele de volum și după o perioadă în care constructorii au profitat de cererea mai mare decât oferta, se confruntă acum cu o scădere a cererii.
Cererea mai mare înregistrată în ultimul timp nu s-a datorat unui aflux mai mare de clienți ci scăderilor de producție și a tipilor de livrare tot mai lungi cauzate de lipsa materiilor prime.
În plus, grupul Stellantis are o problemă de concurență internă. După achiziționarea grupului Fiat și preluarea lui Opel, Carlos Tavarez, CEO Stellantis, a realizat că are în portofoliu mai multe mărci care se concurează ep aceleași segmente. Este vorba de Fiat, Opel, Citroen și Peugeot. De aceea, strategii de la Stellantis au decis că trebuie să facă ceva și să repoziționeze mărcile lor pentru a evita canibalizarea internă, care cel puțin în cazul lui Opel dar nu numai este o problemă.
În acest sens, Stellantis a decis nu doar să oprească spirala inflaționistă la marca Citroen ci și să reducă prețurile pentru majoritatea modelelor sale. În medie prețurile au scăzut cu 13% ceea ce înseamnă că mașinile vor fi mai ieftine cu până la 6000 euro. Doar la două modele nu s-au redus prețurile: Berlingo și Space Tourer.
Însă o dată cu reducerile de preț, Citroen și-a reorganizat și nivelurile de echipare și promite o uniformnizare a prețurilor sperând și la mai puține discounturi individuale în showroom.
De acum, vor exista doar trei niveluri de echipare la fiecare model care se numesc You, Plus și Max care înlocuiesc cele cinci niveluri din trecut: Live, Feel, Feel Pack, Shine și Shine Pack. Fiecare nou nivel de echipare oferă până la cinci pachete de opțiuni.
Reducerea numărului nivelurilor de echipare dar și a opționalelor și gruparea lor în pachete va permite optimizarea producției, reducerea complexității și un mai bun control al costurilor. De partea cealaltă, clienții vor beneficia de prețuri mai competitive și timpi de livrare mai scurți, ultima fiind o problemă majoră în ultimul timp pentru toată induistria auto.
Inevitabil, prin reducerrile de preț, Citroen se repoziționează contra mărcii Dacia, care s-a impus în Europa printr-un raport preț/calitate/echipare fără concurență dar care oferă discounturi foarte mici.
Începând cu 15 septembrie, prețurile de bază ale modelelor Citroen s-au redus în Germania după cum urmează
- Prețul lui Citroën C3 s-a redus cu 2.450 euro la 12.690 euro
- Prețul lui Citroën C3 Aircross s-a redus cu 4.170 euro la 18.890 euro
- Prețul lui Citroën C4 s-a redus cu 5.520 euro la 19.490 euro
- Prețul lui Citroën ë-C4 s-a redus 1.950 euro la 35.590 euro
- Prețul lui Citroën C4 X s-a redus cu 5.120 euro la 19.890 euro
- Prețul lui Citroën ë-C4 X s-a redus cu 1.550 euro la 35.990 euro
- Prețul lui Citroën C5 Aircross s-a redus cu 6,000 euro la 24.690 euro
- Prețul lui Citroën C5 X s-a redus cu 5.360 euro la 32.490 euro.În România s-au adoptat noile niveluri de echipare You, Plus și Max dar prețurile nu au scăzut încă însă ne așteptăm să se alinieze în viitorul apropiat. În acest moment, pe piața românească prețurile de bază pentru cele mai importante modele sunt:
Citroen C3 de la 15.500 euro
Citroen C3 Aircross de la 21.400 euro,
Citroen C4 de la 22.300 euro
Citroen e-C4 de la 43.400 euro
Citroen C4 X de la 23.300 euro
Citroen e C4 X de la 44.400 euro
Citroen C5 Aircross de la 30.800 euro
Citroen C5 X de la 35.700 euro
Toate prețurile includ TVA.