După ce a lansat noul BMW iX1 în versiunea de top cu două motoare și tracțiune integrală, BMW lansează și versiunea de bază BMW iX1 eDrive20 cu un singur motor de 204 CP care oferă o autonomie WLTP de până la 475 km.
BMW iX1 este unul din cele 13 modele electrice promise de BMW pentru perioada 2020-2025. SUV-ul compact construit pe arhitectura convențională UKL utilizată la modelele compacte BMW Seria 1 și Mini este cel mai mic model electric de la BMW după ieșirea din producție a lui i3.
BMW iX1 a fost lansat inițial în versiunea de top iX1 eDrive30 cu două motoare și tracțiune integrală electrică având 313 CP și 494 Nm și o autonomie WLTP cuprinsă între 417 și 440 km asigurată de o baterie Li-Ion de 64,78 kWh.
Acum, BMW lansează versiunea de bază care se numește BMW iX1 eDrive20 echipată cu un motor care antrenează puntea față și dezvoltă 204 CP și 250 Nm. Motorul electric este alimentat de la o baterie identică cu cea de la iX1 eDrive30, de 64,78 kWh.
BMW iX1 eDrive20 accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,6 secunde față de 5,6 secunde la iX1 eDrive30 și viteza maximă este de 170 km/h față de 180 km/h la modelul cu două motoare. În schimb, BMW ix1 eDrive20 are o autonomie WLTP mai mare, curpinsă între 430 și 475 km față de 417-440 km la modelul de top, deoarece consumul WLTP este ceva mai mic: 15,4-17,2 kWh/100 km comparativ cu 16,8-18,1 kWh/100 km.
Spre deosebire de modelele electrice de bază de la unii rivali care oferă putere de încărcare mai redusă decât modelele de top, BMW iX1 eDrive20 se încarcă la fel de repede ca și fratele său mai mare cu până la 130 kW la stațiile rapide DC. Astfel, bateria se încarcă de la 10 la 80% în numai 29 minute. Încărcarea la AC cu 11 kW este standard, opțional fiind disponibilă încărcarea la 22 kW.
De asemenea, și BMW iX1 eDrive20 dispune de precondiționare a bateriei la apropierea de o stație de încărcare dacă se programează destinația în sistemul de navigație. Pentru un model de bază, iX1 eDrive20 este foarte bine echipat standard având cele două displayuri, de 10,25 inchi pentru instrumentele de bord și 10,7 inchi pentru sistemul multimedia care vine cu navigație și sistemul de operare BMW OS9, climatizare automată pe două zone, numeroase sisteme de asistență inclusiv asistent la parcare cu Reversing Assist.
BMW nu a comunicat încă prețul lui iX1 eDrive20 dar ne așteptăm la o diferență substanțială de preț față de de iX1 eDrive30. În cazul lui BMW i4 eDrive40 cu un motor și 340 CP și i4 M50 cu două motoare și 544 CP, diferenșa este de peste 12.000 euro. BMW iX1 eDrive30 costă 53.967 euro.