Probabilitatea unui accident mortal într-un Tesla este mult mai mare decât media pentru toate mărcile. Acest lucru este demonstrat de un studiu din SUA realizat de site-ul american de cercetare iSeeCars.
Site-ul american de cercetare auto iSeeCars a examinat statisticile accidentelor din 2017 până în 2022, concentrându-se pe accidentele care au dus la cel puțin un deces. Organizația a analizat datele oficiale din „Sistemul de raportare a analizei mortalității din SUA” și a calculat o medie pentru toate modelele și mărcile. Potrivit studiului, un accident mortal are loc la fiecare 357 de milioane de kilometri parcurși.
Luând ca bază această cifră, iSeeCars a calculat o medie pe 1 miliard de kilometri, rezultatul fiind de 2,8. Marca Tesla a înregistrat cea mai mare rată a accidentelor mortale dintre toate mărcile, cifrată 5,6. Este o cifră dublă față de media generală. Asta înseamnă că o persoană moare într-un accident la fiecare 187 milioane kilometri parcurși de mașini Tesla. Aceste cifre nu ne spun cât de sigură este o mașină în sine ci mai degrabă felul în care o conduc utilizatorii.
Analistul principal iSeeCars, Karl Brauer, explică: „Majoritatea acestor vehicule primesc evaluări excelente de siguranță, așa că nu este o problemă cu proiectarea mașinii. Modelele aflate în topul listei de accidente mortale reflectă probabil o combinație între comportamentul șoferului și condițiile de condus, ceea ce duce la mai multe accidente și decese. ”
Însă în cazul Tesla există și o problemă de siguranță care se referă la clanța exterioară a ușilor. Construcția ei a împiedicat ocupanții să iasă la timp din mașină în cazul unor accidente. Karl Brauer spune însă că cea mai importantă este prevenția:
„Cea mai mare contribuție la siguranța ocupanților este evitarea unui accident, iar cel mai important factor în prevenirea accidentelor este comportamentul șoferului. Un șofer concentrat, atent, care conduce cu o viteză legală sau rezonabilă, și nu sub influența drogurilor sau alcoolului, are „Cea mai mare șansă de a ajunge în siguranță, indiferent de vehiculul pe care îl conduce.”
Tesla Model Y are rată mare de accidente mortale dar nu este cel mai periculos
Studiul din SUA a analizat și modelele nu doar mărcile. Iar aici Tesla a ieșit și mai prost. Tesla Model Y a avut o rată de 10,6, de patru ori mai mare decât medie de 2,8. Tesla Model S a înregistrat o rată de 5,8, aproape similară cu cea a mărcii, de 5,6, și de două ori mai mare decât media.
Tesla Model Y nu a fost însă cel mai mortal SUV deoarece au fost câteva modele cu o rată și mai mare decât 10,6: Hyundai Venue, Chevy Corvette, Mitsubishi Mirage, Porsche 911 și Honda CR-V Hybrid.
Mai mult ca sigur,în cazul lui Porsche 911 cauza este felul în care este condus acest model sport și comportamentul la limită datorat motorului amplasat în consolă spate care necesită o mână experimentată și sigură. Și în cazul Tesla, mai ales dacă ne referim la modelele mai puternice cu două motoare, conducerea lor cu viteză excesivă și accelerațiile lor fulminante au o contribuție importantă la rata de accidente mortale.
Conform clasamentului pe modele, mașinile mici sunt cele mai nesigure vehicule. Acesta este un lucru normal dat de legile fizicii. „Chiar și cu oțel de înaltă rezistență și airbag-uri care funcționează corect este dificil să depășiți legile fizicii”, a spus Brauer. „Când două mașini mici se ciocnesc, forțele se echilibrează și ambele vehicule rezistă, de obicei, bine. Dar atunci când o mașină mică și un pick-up mult mai greu și mai masiv ce ciocnesc, mașina mai mică pierde întotdeauna”.
Iar în SUA, există un număr semnificativ mai mare de vehicule mai mari pe străzi decât în Europa luând în calcul specificul pieței de pick-up-uri din America.