Audi A5 primește un motor pe benzină, de 2,0 l, mai puternic, pentru a se menține în luptă de la egal la egal cu concurența.
Text: Alexandru Gugoașă. Foto: Radu Chindriș
Audi A5 este deja o prezență obișnuită pe șoselele din România. Elegantul coupé al germanilor are mai mulți ani pe piață și a suferit deja o operație de facelift. Mai nou, Audi a vrut ca modelul său să aibă o șansă mai bună în fața concurenței, așa că a crescut puterea motorului de 2,0 l până la 224 CP. Cea mai bună combinație pentru un Audi A5 este cuplarea acestui propulsor cu tracțiunea integrală și cutia automată S tronic cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte, obținându-se astfel tot ce poate oferi mai bun Audi, dar cu costuri de exploatare decente. Spunem decente întrucât consumul mediu de carburant al mașinii se situează în jurul valorii de 12 l/100 km, departe de cei 6,7 l anunțați de constructor. Adevărul este că acela care cheltuiește aproape 50.000 de euro pentru un A5 2.0 TFSI quattro S tronic s-ar putea să nu fie prea atent la detalii precum consumul de carburant, însă performanțele ar trebui să-l convingă.
Cuplul maxim de 350 Nm obținut chiar de la 1500 rpm asigură reprize excelente, iar sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în doar 6.4 s. Puterea este bine pusă la lucru și ținută sub control de către sistemul quattro de tracțiune integrală. Cutia de viteze schimbă în general foarte rapid și fără a transmite șocuri, dar uneori retrogradează cu oarecare întârziere, însă putem trece peste asta. O mențiune importantă ar fi că aceia care vor mașina doar cu cutie automată, fără tracțiune integrală, vor primi ca opțiune doar cutia CVT Multitronic. Noi vă recomandăm însă să o evitați și să plătiți diferența de 2700 de euro pentru sistemul quattro și cutia S tronic.
Ținuta de drum pune accent pe dinamism, așa cum era de așteptat. Suspensiile sunt ferme, iar direcția „grea“ oferă suficiente informații legate de traiectoria mașinii. Per total, A5 se comportă precum un A4 care a luat o doză bună de vitamine. Spațiul interior însă este la mare distanță de acela dintr-un Audi A4, cel puțin pentru pasagerii din spate. Accesul e relativ facil, pe cât se poate în cazul unui coupé, datorită ușilor de mari dimensiuni, dar spațiul pentru genunchi este limitat. Așadar, cele două locuri bine profilate sunt mai degrabă potrivite pentru distanțe scurte. Altfel, interiorul arată foarte bine, iar finisajele sunt la cel mai înalt nivel – oricum, nu ne-am fi așteptat la altceva de la un Audi.
Prețul unui Audi A5 precum cel din test se ridică la 60.285 de euro, cu peste 10.000 mai sus decât al modelului de bază, fără opționale. Diferența e justificată în bună parte de pachetul exterior și interior S line, de pachetul Advanced (scaune față sport, asistent pentru parcare, bluetooth, cruise control, scaune față încălzite și oglindă interioară cu efect antiorbire) și de tapițeria dintr-o combinație de piele și Alcantara.
ams 8/2014