Home Teste Test: Audi Q3

Test: Audi Q3

de

_29R1789

Lansat în 2011, Audi Q3 a fost răsfățat de amatorii de SUV-uri compacte, devenind cel mai căutat model din segmentul premium.

Text: Alexandru Gugoașă. Foto: Audi

 

Audi Q3 a câștigat, până acum, majoritatea comparativelor realizate de auto motor și sport în fața competitorilor săi direcți. Victoriile sale s-au transformat și în vânzări impresionante. De la debutul său, Audi Q3 a fost achiziționat de către 400.000 de clienți. Așa că Audi are tot interesul ca mașina să se mențină la vârful lanțului trofic, odată trecută de prima tinerețe. Așadar, mișcarea logică este un facelift, de preferință unul care să nu se limiteze doar la simple cosmetizări. Inginerii mărcii au lucrat și la partea mecanică, reușind să scadă consumul motorizărilor în medie cu 17%, dar și să crească puterea cu câteva procente. Există acum și două motorizări din familia ultra, adică foarte economice, una dintre ele fiind pe benzină (1.4 TSI, 150 CP), iar cealaltă, diesel (2.0 TDI, 150 CP). Vârful de gamă, dacă ar fi să considerăm RS Q3 (vezi pagina 32) o specie aparte, așa cum merită, ar fi noul 2.0 TFSI de 220 CP. Clienții pot alege dintre două tipuri de pachete optice, primul punând accentul pe sportivitate, iar cel de-al doilea, pe rafinament. Dacă tot am ajuns la acest capitol, ar trebui să enumerăm și diferențele exterioare dintre versiunea fără facelift și cea lansată acum.

Test comparativ: SUV-uri compacte

Partea din față a primit un ornament cromat, care delimitează grila frontală, cu rolul de a face mașina mai lată. În plus, este ușor de remarcat că au dispărut farurile cu halogen, acestea fiind înlocuite de faruri cu xenon, oferite standard. Luminile de zi sunt cu leduri, dotare care se răspândește rapid în gama Audi. La partea din spate, schimbările sunt subtile, poate cea mai interesantă modificare fiind apariția semnalizatoarelor cu grafică dinamică.

Complet echipat, un Audi Q3 oferă o mulțime de sisteme demne de clasele superioare.

Complet echipat, un Audi Q3 oferă o mulțime de sisteme demne de clasele superioare.

Interiorul păstrează aceleași materiale foarte bune și o calitate a îmbinării demnă de segmentul premium și de lista de prețuri afișată. O noutate importantă o reprezintă faptul că, acum, pasagerii dispun de WiFi, sistemul de infotainment al mașinii venind cu funcție hotspot dacă se optează pentru MMI cu navigație și acces la internet. Spațiul pentru pasageri este suficient, cu mențiunea că pe banchetă pot lua loc în condiții confortabile doar doi pasageri adulți. Să nu uităm totuși că vorbim despre o mașină cu o lungime mai mică de 4,4 m și o lățime de 1,59. Posibilitățile de personalizare ale habitaclului sunt enorme, de la ornamente cu diferite culori și realizate din aluminiu, lemn sau plastic până la mai multe opțiuni de tapițerie – stofă, piele și material textil, piele, Alcantara. Nu credem să existe vreun client de Q3 care să nu își poată găsi combinația perfectă dintre culoare exterioară, ornamente și tapițerie.

Motorul pe benzină cu patru cilindri poate decupla doi cilindri în mers pentru a reduce consumul.

Motorul pe benzină cu patru cilindri poate decupla doi cilindri în mers pentru a reduce consumul.

Motorizările testate au fost 1.4 TSI ultra, 2.0 TDI cu tracțiune integrală și 2.0 TDI cu tracțiune față. 1.4 TSI ultra vine cu sistemul ce decuplează doi cilindri în mers, la viteze constante, consumul de carburant fiind astfel redus substanțial. Dotat cu o cutie manuală cu șase rapoarte, acest motor pe benzină este un exemplu de rafinament, iar consumul obținut pe parcursul testului a fost de 7,0 l/100 km. Cel de-al doilea motor testat, 2.0 TDI de 185 CP, se dovedește a fi alegerea ideală pentru cei care vor și performanțe bune, și tracțiune integrală, și consum decent. Cu ajutorul său, Q3 poate emite chiar pretenții sportive datorită și raportului favorabil dintre putere și masă. Cutia de viteze DSG cu șapte rapoarte transmite fără probleme cuplul de 380 Nm către roți. Cine se mulțumește cu tracțiune față poate opta și pentru dieselul de 150 CP, care nu strălucește prin performanțe, ci prin consum. Noi am obținut o medie de 6,4 l/100 km pe parcursul testului.

Prețurile pentru România ale noului Q3 nu au fost anunțate, însă în Germania pleacă de la 29.600 de euro și merg până la 56.600 pentru RS, livrările urmând să înceapă în luna februarie.

ams 1/2015

Complet echipat, un Audi Q3 oferă o mulțime de sisteme demne de clasele superioare.
Motorul pe benzină cu patru cilindri poate decupla doi cilindri în mers pentru a reduce consumul.

Date tehnice

Articole similare