Home Teste Test: BMW 218d Active Tourer

Test: BMW 218d Active Tourer

de

B8397963

Considerat de mulți ca nefiind un veritabil BMW, noul Active Tourer a fost, recent, testat de noi și în condiții de iarnă autentică.

Text: Adrian Drăgan. Foto: Radu Chindriș

 

Am mai discutat despre ceea ce înseamnă o marcă premium versus una care aspiră la acest statut. Însă trebuie să mai subliniez o dată că diferența cea mai importantă nu este dată de echipamente, design și nici chiar de materiale, ci de banii investiți în punerea la punct a respectivelor modele. La auzul că BMW va lansa un MPV cu tracțiune față, reacțiile au variat de la „sacrilegiu“ la „să vedem despre ce este vorba“. Eu m-am abținut să comentez în vreun fel prezența BMW-ului într-un segment în care nici ceilalți „germani“ nu prea au făcut furori, dar am așteptat cu interes contactul cu mașina. Era evident că BMW nu mai putea sta deoparte într-o zonă care devine din ce în ce mai populată (vezi B-Class și noul VW Sportsvan) și mai populară printre cei care au nevoie de o mașină de familie de dimensiuni compacte, dar cu un spațiu interior generos și cu o bună vizibilitate asupra drumului. Până la urmă, există un adevăr irefutabil în toată această poveste legată de industria auto. Constructorii, fără excepție, vor să facă bani, iar dacă sesizează o oportunitate, se vor năpusti cu toate forțele, ca să înșface o felie cât mai mare. Iar BMW, după ce și-a flexat mușchii cu noua gamă Mini și având tot know-how-ul pregătit, a făcut și acest pas, care nu va rămâne singular, un model cu șapte locuri fiind așteptat încă din acest an.

Cu siguranță, unele dintre cele mai bune scaune din acest moment, atât în față, cât și în spate

Cu siguranță, unele dintre cele mai bune scaune din acest moment, atât în față, cât și în spate

Primul test l-a făcut Cristian Sterea, cu câteva luni în urmă (ams 11/2014), dar în condiții, să spunem, normale. Iarna destul de grea pe care am traversat-o mi-a dat însă ocazia de a conduce acest model și în condiții mai puțin obișnuite. Am fost curios să văd dacă noul Active Tourer poate ajunge acolo unde alte mașini nu se încumetă decât cu 4×4 (tracțiunea integrală Xdrive este disponibilă opțional și pentru Active Tourer), și astfel am pornit spre Apuseni. Condițiile de iarnă autentică – drumuri acoperite de zăpadă bătătorită, rampe și pante alunecoase, plus temperaturi de minus 20 de grade – nu au pus niciun fel de probleme mașinii care dispune inclusiv de o generoasă gardă la sol. Direcția electromecanică având o demultiplicare fină îi oferă un feedback bun șoferului chiar și pe suprafețe mai puțin aderente, abordarea virajelor fiind „asistată“ de sistemele electronice care intervin discret, dar eficient. Practic, acestea preiau sarcina diferențialului autoblocant, ajutând la urcarea fără probleme pe zăpadă.

Test: VW Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG

Suspensiile oferă o amortizare bună, fiind evident setate pentru confort, deși, dacă mașina este goală, spatele se dovedește rigid și zgomotos la trecerea peste denivelări transversale pronunțate. Și, cu toate că este o mașină de familie echipată cu un decent diesel de generație nouă, 218d de 150 CP și 330 Nm, Active Tourer dispune de o doză latentă de sportivitate pronunțată, dar și de sisteme care ajută la economisirea carburantului, grupate sub sintagma BMW EfficientDynamics. Cel mai mult mi-a plăcut însă etajarea și rapiditatea cutiei de viteze automate cu opt trepte, schimbarea manuală, prin intermediul padelelor, fiind complet inutilă. Oricum, șoferul poate alege între modurile Eco, Confort și Sport, în cel din urmă caz cutia schimbând la o turație mai ridicată și ceva mai rapid, concomitent cu întărirea direcției și scurtarea răspunsului la accelerație. Și nu am putut să nu remarc, în timpul deplasării ceva mai alerte, calitatea și susținerea oferită de scaune – în opinia mea, printre cele mai bune din tot ce a apărut pe piață în ultima vreme.

Eco sau Sport, șoferul poate alege modul de lucru al motorului, cutiei, accelerației și răspunsului direcției. O notă bună pentru sportivitate. Noul head -up display este însă dificil de utilizat pe timpul zilei.

Eco sau Sport, șoferul poate alege modul de lucru al motorului, cutiei, accelerației și răspunsului direcției. O notă bună pentru sportivitate. Noul head -up display este însă dificil de utilizat pe timpul zilei.

O bună bucată de drum, am privit indicațiile despre călătorie pe noul head-up display cu ecran propriu, dar, pe timp de zi, după o perioadă, acest sistem mi s-a părut destul de obositor și mult mai puțin practic decât, să-i zicem, head-up-ul tradițional, care proiecta informația undeva la 2 m în fața mașinii, în raza vizuală a șoferului. Dar, în rest, toate sistemele sunt intuitive și ușor de învățat, cu comenzi dispuse ergonomic și cărora nu prea ai ce să le reproșezi.

În concluzie, BMW Active Tourer își păstrează nota de dinamism nealterată chiar și în condiții de drum mai puțin prietenoase și demonstrează că BMW nu a lăsat nimic la voia întâmplării – materiale de calitate, finisare pretențioasă, gadgeturi tehnice de ultimă generație, precum cameră pentru mers înapoi, hayon electric, banchetă rabatabilă electric și multe alte noutăți pentru acest segment, care amplifică luxul oferit la bord și mai ales confortul și comoditatea în utilizare.

ams 2/2015

Eco sau Sport, șoferul poate alege modul de lucru al motorului, cutiei, accelerației și răspunsului direcției. O notă bună pentru sportivitate. Noul head -up display este însă dificil de utilizat pe timpul zilei.
Cu siguranță, unele dintre cele mai bune scaune din acest moment, atât în față, cât și în spate

Date tehnice

Articole similare