Home Teste Test: BMW X3 xDrive20d

Test: BMW X3 xDrive20d

de

 

 

F87A8042

Cu ocazia faceliftului, BMW X3 pare că s-a dat de trei ori peste cap și s-a transformat într-un X5 ceva mai mic.

Text: Cristian Sterea. Foto: Dragoș Savu

 

Încet, dar sigur, BMW se înscrie pe același drum cu cei de la Audi din punctul de vedere al filosofiei de design, o parte a gamei transformându-se deja într-un set de păpuși Matrioșka. Primii pași hotărâți către această direcție vin din segmentul SUV, unde dimensiunile sunt cel mai important factor care le desparte pe noile X3, X4, X5 și X6. Bineînțeles, aceste modele trebuie analizate pe perechi, pentru că două dintre ele au spatele teșit, pe genul coupé. Altfel, toate beneficiază acum de faruri care se împreunează cu grila impunătoare a radiatorului, iar restul detaliilor sunt variațiuni discrete pe aceeași temă. În schimb, interiorul acestui X3 rămâne ceva mai rezervat în privința alinierii la noile precepte estetice și păstrează aceeași configurație a bordului, cu ecranul sistemului de infotainment încastrat în partea superioară a consolei centrale, și nu amplasat deasupra acesteia. Totuși, principalele „bunătăți“ în materie de echipamente nu au fost lăsate pe dinafară. Prin urmare, acum avem touchpad pe butonul central rotativ al sistemului iDrive, sistem de parcare complet automat, head-up display integral color, faruri cu leduri pentru ambele faze, hayon cu deschidere automată ce poate fi comandat cu ajutorul piciorului și tempomat inteligent cu funcție de protecție a pietonilor. Totodată, au apărut noi culori pentru caroserie, finisaje mai elevate ale interiorului, jante cu alt design și pachetul de echipare xLine.

În plus, caracteristicile motorizării 20d au fost îmbunătățite.

În plus, caracteristicile motorizării 20d au fost îmbunătățite.

Pe lângă faptul că toate motorizările respectă acum norma antipoluare Euro 6, în cazul versiunii xDrive20d, cea de față, asistăm și la îmbunătățirea discretă a performanțelor, puterea crescând de la 184 la 190 CP. Mai mult, la versiunea cu transmisie automată, consumul mediu declarat a scăzut cu 7%, până la 5,2 l/100 km, grație adoptării și la acest model a funcției „sailing“, ce permite decuplarea motorului de la transmisie atunci când se eliberează pedala de accelerație. Astfel, performanțele fac casă bună cu un consum de combustibil redus, singura critică de adus motorului fiind rafinamentul perfectibil. În practică, consumul mediu s-a situat la aproximativ 7 l/100 km, însă răspunsul bun la apăsarea accelerației scuză într-o bună măsură această inadvertență.

Test: Mercedes GLK 220 CDI 4Matic

Știut fiind faptul că toate modelele BMW au un caracter dinamic pregnant, X3 impresionează mai degrabă prin confortul oferit de amortizoarele controlate electronic, care se descurcă nesperat de bine pe denivelările mici și sunt silențioase. În rest, abilitățile pe viraje, precizia direcției și feedbackul general bun par un bonus pentru cei care apreciază și rularea cu un tempo ridicat.

Fără să aducă noutăți importante, faceliftul consolidează unul dintre cele mai echilibrate modele din gama BMW. X3 rămâne la fel de încăpător și polivalent, dar este mai economic și dispune acum de o gamă de opționale moderne.

ams 9/2014

Date tehnice

Articole similare

Comentarii închise.