Home Teste BMW X5 M, SUV-ul suprem

BMW X5 M, SUV-ul suprem

de
_RBC8201

BMW X5 M

Cu 555 CP și o accelerație până la 100 km/h în 4.7 secunde, BMW X5 M este un sportiv autentic. Totuși, ca și în cazul culturismului, unii consideră că nu ar trebui să aibă recunoaștere olimpică.

Text: Cristian Sterea. Foto: Radu Chindriș

 

De la înot sincron până la lupte greco-romane există numeroase sporturi olimpice, unele mai solicitante din punct de vedere fizic și altele care se axează pe abilități individuale sau de echipă. Printre ele nu se află însă și culturismul, chiar dacă acesta implică mai multă forță și antrenamente decât multe alte sporturi. Dezbaterea este destul de complicată și nu aș vrea să o dezvolt. Totuși, nu pot să evit paralela cu lumea mașinilor și mai ales cu acest BMW X5 M. Ar merita el să participe la Jocurile Olimpice sau nu?

Cu excepția unor sigle M am­pla­sate strategic, habitaclul mizează pe discreție.

Cu excepția unor sigle M am­pla­sate strategic, habitaclul mizează pe discreție.

Privit de la depărtare, cel mai corpolent model al gamei M nu ține cu tot dinadinsul să se facă remarcat. Clișeele modelelor sport, precum gurile de aspirație masive, jantele de dimensiuni mari și siglele M sunt la locul lor, dar nimic mai mult. Ca orice persoană bine făcută, X5 M are suficientă încredere în sine pentru a nu mai încerca să se facă remarcat prin tot felul de detalii. La interior, lucrurile sunt chiar mai discrete și te duc cu gândul la maximum o linie de echipare specială, nu la un M autentic. În plus, același lucru îl simți și dacă ești cumpătat cu pedala de accelerație. De la semafor, poți pleca fără smucituri,  treptele sunt schimbate cu maximă discreție, iar zgomotul motorului lipsește nemotivat.  Totuși, suspensiile mai ferme și frânele prompte îți dau de bănuit că este ceva suspect. Bineînțeles, nu e doar o impresie, pentru că, imediat cum apeși pedala de accelerație la podea, fundalul sonor se schimbă radical, iar capul celor aflați la bord pleacă incontrolabil spre tetieră, lovind-o de parcă tocmai au încasat o directă de dreapta. Senzația este pur și simplu fantastică, mai ales că stai foarte sus, mult mai departe de asfalt decât în cazul unei sportive clasice. Chiar și pe viraje, acest SUV voinic se ține bine, grație barelor stabilizatoare, amortizoarelor și direcției active.

Rezultate slabe pentru BMW i3 la testele EuroNCAP

Parcurgerea drumurilor sinuoase nu se face cu aceeași bucurie ca în cazul fraților mai mici, însă dibăcia tehnică prin care întreaga masă de peste 2,3 tone este redusă la tăcere merită tot respectul. Însă, ca orice culturist, BMW X5 M are nevoie de o alimentație foarte bogată. Aici, două cifre sunt de bază: 20 și 10 l/100 km, prima în oraș și a doua în afara lui. Eu n-am reușit să obțin valori mai mici nici folosind toate trucurile pe care le știu.

Deși nu poate rescrie legile fizicii, X5 M  impresionează prin performanțele dinamice.

Deși nu poate rescrie legile fizicii, X5 M
impresionează prin performanțele dinamice.

Cum noua generație X5 a fost deja prezentată, și versiunea M a acestui SUV se află la sfârșitul carierei. Ne înclinăm în fața performanțelor sale și sperăm ca succesorul să nu mai fie atât de însetat. Probabil, puține șanse, pentru că eu nu am văzut niciun culturist care să fie preocupat de curele de slăbit. Iar în legătură cu participarea la Jocurile Olimpice, cred că nu contează atât de mult recunoașterea altora atâta vreme cât ești puternic.

Articole similare

Comentarii închise.