Home Teste Test: BMW X5 xDrive25d

Test: BMW X5 xDrive25d

de

_RBC0154

După ce a lansat moda SUV-urilor sportive, BMW X5 schimbă paradigma și propune o motorizare diesel cu doar patru cilindri care pune accentul pe economie.

Text: Cristian Sterea. Foto: Radu Chindriș

 

Sub capota lungă a noului BMW X5, ce poate ține umbră și unui V8, firavul diesel cu patru cilindri în linie și cilindreea de 2 l al versiunii 25d stă lejer. Atât de lejer, că te aștepți să primești un ecou din partea compartimentului motor. Dezamăgire, nici urmă de ecou, în schimb prețul afișat e cu aproximativ 4500 de euro mai mic decât în cazul motorizării diesel imediat superioare, 30d. La prima vedere, nu pare o sumă importantă pentru un client de X5, dar, dacă mai adăugăm și diferența de impozit, care se ridică la peste 500 de euro pe an, ajungem la o economie de peste 7000 de euro pe o perioadă de exploatare de 5 ani. Altfel spus, raportat la prețul de bază, de 59.086 de euro, pe care îl afișează X5 xDrive25d, peste 10% din valoarea mașinii. Și asta fără a lua în calcul și consumul de combustibil mai mic sau alte „acareturi“, ci doar diferența de preț și de impozit.

În general tăcut, motorul nu are rafinamentul unui șase în linie la turații mari.

În general tăcut, motorul nu are rafinamentul unui șase în linie la turații mari.

Acum, la ce trebuie să renunți pentru banii ăștia? Nu la mare lucru, pentru că 218 CP/4400 rpm și 450 Nm/1500–2500 rpm sunt argumente suficiente pentru a asigura accelerația până la 100 km/h în 8.2 s și viteza maximă de 220 km/h. Comparativ cu versiunea 30d, care are șase cilindri în linie și 3 l sprintul până la sută e mai mic cu numai 1.3 secunde. Unde mai pui că, în cazul altor constructori, respectivele valori nu sunt chiar atât de departe de zona sport. Totuși, nu putem trece cu vederea faptul că motorul pare ușor gâtuit la kickdown, iar sunetul la turații înalte este mai puțin rafinat. Oricum, noțiunea de submotorizare e total exclusă din discuție.

Test: Mercedes ML 250 BlueTEC

Transmisia automată cu opt trepte de viteză, marca ZF, face și în acest caz o treabă excelentă și schimbă rapoartele elegant și rapid. Mai mult, pe modul EcoPro, poate decupla motorul de la transmisie pentru a permite o rulare mai îndelungată din inerție, economisind combustibil. Și, dacă tot veni vorba despre consum, trebuie menționat faptul că X5 xDrive25d se mulțumește cu mai puțin de 10 l/100 km în oraș, iar per total, înregistrează o medie de circa 7,5. Și asta fără să îți propui să bați vreun record. Pe de altă parte, consumul mediu declarat, de 5,8 l/100 km, pare destul de departe.

Aceeași atmosferă premium, în care dotările de siguranță și confort de ultimă oră fac casă bună cu finisările migăloase și ergonomia atent studiată.

Aceeași atmosferă premium, în care dotările de siguranță și confort de ultimă oră fac casă bună cu finisările migăloase și ergonomia atent studiată.

Ca dinamică, X5 rămâne cum îl știam. Indulgent cu gropile, plăcut pe modul Comfort și incisiv pe Sport – amortizoarele adaptive, răspunsul diferit al motorului și transmisiei, dar și asistarea variabilă a direcției reușind să schimbe simțitor caracterul mașinii. La interior, principalele atuuri sunt spațiul apreciabil, sistemele de asistență de ultimă generație și atmosfera premium care, deși cam rece, impresionează prin finisarea precisă și materialele excelente.

Una peste alta, X5 xDrive25d reprezintă o alegere rațională, care propune performanțe mai mult decât decente. În definitiv, cine caută sportivitate ar trebui să se îndrepte către alte modele BMW.

ams 8/2014

În general tăcut, motorul nu are rafinamentul unui șase în linie la turații mari.
Aceeași atmosferă premium, în care dotările de siguranță și confort de ultimă oră fac casă bună cu finisările migăloase și ergonomia atent studiată.

Date tehnice

Articole similare

Comentarii închise.