Home Teste Test: Citroën C1 VTi 69 – Farmecul simplității

Test: Citroën C1 VTi 69 – Farmecul simplității

de

Cea de-a două generație Citroën C1 are abilitatea de a se strecura prin marile aglomerări urbane nu doar cu dibăcie, ci și cu stil. În plus, dimensiunile compacte o ajută să încapă și în cele mai strâmte locuri de parcare.

Recunoscuți pentru priceperea lor de a construi excelente mașini de oraș, francezii fac din nou valuri în segmentul mini prin lansarea unui model foarte simpatic: Citroën C1. La fel ca și în cazul generației precedente, mezinul gamei a rezultat din colaborarea grupului-mamă PSA cu constructorul japonez Toyota. Astfel a luat ființă o tripletă de modele, din care mai fac parte Peugeot 108 și Toyota Aygo. Toate sunt produse la uzina cehă TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) din Kolin, localitate situată la aproximativ 60 de kilometri est de Praga, de către niște lucrători care trebuie să fie foarte atenți să nu încurce între ele siglele celor trei mărci. Lăsând răutățile deoparte, aspectul exterior al acestor frați este atât de diferit, încât nici măcar profilul similar al caroseriei nu prea reușește să te convingă că între ei există o legătură de rudenie așa de strânsă.

În ciuda dimensiunilor exterioare foarte compacte (3,46 m lungime), Citroën C1 nu renunță la specificul mărcii și adoptă o imagine complexă. Privită puțin dintr-o parte, mașina îți dă senzația că ar fi ușor încruntată din cauza blocurilor optice superioare înguste, dar, dacă mai faci doi pași în lateral, până în dreptul părții frontale, ai impresia că vezi un zâmbește cu grila radiatorului până la urechi. Apoi, unele elemente (montanții din față, plafonul și oglinzile laterale) vopsite în culori diferite de restul caroserie inspiră un caracter modern și special, iar spatele cu hayon confecționat integral din sticlă are darul de a consfinți personalitatea inedită a modelului. Pe lângă cele două versiuni de caroserie cu trei și cinci uși, mai este propusă și varianta decapotabilă Airscape, cu pavilion textil acționat electric.

Interiorul păstrează spiritul nonconformist și tineresc al exteriorului, dar propune anumite soluții care trădează cât se poate de clar caracterul accesibil al mașinii. De pildă, oglinzile retrovizoare laterale au în echiparea de bază doar reglaje mecanice. Asta înseamnă că, atunci când vrei să o reglezi pe cea din dreapta, în cazul în care nu există un pasager care să te ajute, ești obligat la câteva exerciții de stretching. Apoi, geamurile din spate sunt batante și pot fi „crăcănate“ doar de cei care stau pe banchetă. În schimb, pe lista de dotări se găsesc echipamente moderne, cum ar fi un sistemul multimedia cu ecran tactil de 7 inchi și conectivitate extinsă, camera video pentru marșarier, asistentul la pornirea în rampă și sistemul de frânare automată în oraș, în cazul unei posibile tamponări. Deși preponderent dure, materialele folosite la finisare nu arată deloc rău, iar spațiul propus pasagerilor este decent. Bineînțeles, locurile din spate pot deveni incomode la drum lung, dar la deplasările scurte în oraș nu ridică probleme. Capacitatea utilă de încărcare standard a portbagajului de 196 de litri se extinde până la de patru ori prin plierea spătarului banchetei, astfel că și în sesiunile de shopping din Date tehnice ziua salariului va fi suficient loc pentru toate lucrurile achiziționate.

Motorul cu trei cilindri se descurcă mulțumitor în traficul urban, în ciuda celor doar 69 CP dezvoltați. În plus, consumă și puțin (în jur de 5,5 l/100 km) atât timp cât aerul condiționat este oprit. Cine dorește performanțe superioare are la dispoziție noua motorizare PureTech de 82 CP, care e dotată și cu sistem automat de oprire a motorului în momentele de staționare. Raza de bracaj infimă (doar 4,8 m) și greutatea redusă îți lasă impresia că C1 este o mașină destul de agilă, însă acest lucru nu se confirmă și la viteze ridicate, când caroseria începe să se încline vizibil sub greutatea forțelor laterale. În schimb, suspensia se dovedește a fi foarte confortabilă, în ciuda roților cu diametrul mic.

Prețurile de listă pentru Citroën C1 pleacă de la 10.788 de euro, o valoare care respectă statutul pretențios al mașinii, dar discounturile destul de importante anunțate ar putea transforma modelul francez într-o achiziție nu doar deosebită, ci și avantajoasă.

Plusuri: Manevrabilitate bună în spații înguste, suspensie confortabilă, design spectaculos, interior suficient de încăpător

Minusuri: Consum cam mare cu climatizarea pornită, ruliu pe viraje, geamuri spate batante, echipare de bază sumară

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.